کد خبر: 1172234
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز از شرکت رییس‌جمهور این کشور در اجلاس سران بریکس به‌صورت برخط خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به صورت برخط در اجلاس سران بریکس شرکت خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: رئیس جمهور به صورت برخط در اجلاس سران بریکس شرکت کرده و احتمالا در آن سخنرانی نیز خواهد کرد.

این درحالیست که پیشتر اعلام شده بود: براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، با تصمیم مشترکی که اتخاذ شده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس بریکس که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

همچنین براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به جای پوتین در این اجلاس حضور خواهد داشت.

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، رهبران چین، برزیل، هندوستان و آفریقای جنوبی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرده بود که بازداشت «پوتین» در جریان اجلاس بریکس به معنای «اعلام جنگ» علیه مسکو است.

دیوان کیفری بین المللی ۲۶ اسفند ماه سال گذشته، برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اتهام واهی جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیرو‌های روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یک ساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین المللی برای رسیدگی به جرایم نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه واقع در کشور هلند قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار