کد خبر: 1171863
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: به خاطر تشدید گرد و غبار و گذر شاخص کیفیت هوا از عدد ۳۰۰ و ورود هوای کلانشهر مشهد به شرایط خطرناک اداره‌ها و مراکز آموزشی مشهد از ساعت ۱۲ امروز ظهر تعطیل می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جواد خدایی روز سه‌شنبه در پایان نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی  افزود: این تصمیم در نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد مصوب شد و با توجه به افزایش حجم ریزگرد‌ها امشب نیز جلسه دیگر کارگروه با هدف تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت اداره‌ها در روز آینده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: منشا آلودگی ناشی از افزایش گرد وغبار ورودی از ۲ کانون گرد و غبار خارجی قره قوم در کشور ترکمنستان و هرات در افغانستان و نیز فعالیت کانون‌های داخلی استان شناسایی شده است.

رییس کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: فرمانداری‌های شهرستان‌های تحت تاثیر آلودگی امروز تعطیلی اداره‌ها و مراکز آموزشی را از جمله در تایباد، خواف، صالح آباد، سرخس و دیگر شهرستان‌های تحت تاثیر اعلام خواهند کرد.

خدایی افزود: مساله نخست، کاهش حداکثری تردد‌های عمومی است و در این راستا تمامی تصمیم‌های لازم اخذ شده است و به مردم توصیه می‌شود در صورتی که ضرورت نداشته باشد از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی مانند جمعیت هلال احمر، بیمارستانها، مراکز درمانی، پلیس راه و پلیس راهور در حالت آماده باش هستند.

گفتنی است از اوایل صبح امروز با افزایش حجم ریزگرد‌ها در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد سطح دید کاهش یافته و تنفس شهروندان مشکل شده است و طبق اعلام صورت گرفته اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد ۱۵۵ است، اما شاخص کنونی به عدد ۳۶۲ و شرایط خطرناک رسیده است و احتمال رشد صعودی همچنان پابرجاست.

طبق اعلام مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پدیده گرد و غبار تا پایان هفته جاری تداوم دارد و در هفته آینده نیز احتمالا تکرار خواهد شد.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان تردد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

 قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار