کد خبر: 1171353
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی درباره سفر امروز نخست‌وزیر این کشور به دمشق اظهار داشت که این سفر سرآغاز مرحله جدیدی از روابط میان دو کشور است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با شبکه العهد در این باره گفت: سفر «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به سوریه در مرحله مهمی از روابط میان دو کشور انجام شده است.

وی درباره برنامه این سفر نیز اظهار داشت: سفر السودانی به دمشق جنبه اقتصادی و توسعه‌ای دارد و شامل رایزنی درباره پرونده‌های امنیتی و آبی میان دو کشور می‌شود.

الصحاف همچنین تاکید کرد که این سفر مرحله جدیدی از روابط با سوریه را ایجاد کرد و یک نقطه آغاز راهبردی منحصر به فرد در روابط دمشق و بغداد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سیاست خارجی عراق به مرحله تعامل در جهت تقویت شراکت‌ها و همکاری‌های امنیتی منتقل شده است و سوریه به دلیل روابط تاریخی و آگاهی از چالش‌های مشترک، برای عراق در اولویت است.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز در چارچوب یک سفر رسمی، وارد دمشق شد و در جریان آن با بشار اسد دیدار کرد.

روابط دوجانبه سوریه و عراق، تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مبادلات تجاری، حمل‌ونقل و صنعت، هماهنگی دائمی در موضوعات مختلف سیاسی و تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم عناوینی است که مذاکرات بشار اسد با محمد شیاع السودانی در حضور هیات‌های رسمی سوریه و عراق، حول آن متمرکز شده است.

رئیس جمهوری سوریه در کنفرانس مطبوعاتی با نخست‌وزیر عراق در دمشق ضمن تاکید بر عمق روابط میان دو کشور، از بغداد و ملت عراق به خاطر ایستادن در کنار ملت سوریه در مراحل دشوار آن تشکر و قدردانی کرد و نخست وزیر عراق نیز به نوبه خود امنیت و ثبات در عراق و سوریه را عامل هماهنگی برای عبور از چالش‌ها دانست و حملات اسرائیل به سوریه را محکوم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار