کد خبر: 1171298
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کارشناس بازار کاغذ گفت: کاغذهای وارداتی به بازار رسید و الآن نیز قیمت روند نزولی پیدا کرده است. قیمت هر بند کاغذ تحریر ۱۰۰ در ۷۰ به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و هر بند کاغذ ۶۰ در ۹۰ نیز به یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کاغذ سفید تحریر ۱۰۰ در ۷۰ که در ابتدای سال جاری قیمت هربندش به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و در ماه گذشته نیز به بندی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید، در پی واردات و تخصیص ارز نیمایی، هر بند به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. البته کاغذ تحریر ۶۰ در ۹۰ نیز از بندی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بندی یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است. 

محسن قدبیگی کارشناس بازار کاغذ با بیان این‌که قیمت در حال کاهش است، بیان کرد: کاغذهای وارداتی به بازار رسیده و در حال حاضر نیز قیمت روند نزولی پیدا کرده است. قیمت هر بند کاغذ تحریر ۱۰۰ در ۷۰ به یک میلیون ۳۴۰ هزار تومان و هربند کاغذ ۶۰ در ۹۰ نیز به یک میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر قیمت کاغذ به زیر یک میلیون تومان بیایید، احتمال می‌دهیم به نرخ ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. جنس‌های خریداری شده توسط تجار با ارز نیمایی ۴۲ هزارتومانی کم‌کم دارد به بازار می‌رسد، اما برخی از تجار نیز با ارز آزاد کاغذ وارد کرده‌اند. این تجار کاغذ را نگه می‌دارند تا گران شود و بعد بفروشند که ضرر نکنند.

قدبیگی در پایان گفت: این کاهش قیمت تا اواسط شهریور ادامه دارد، اما بعد از آن که دفترسازان شروع به تولید می‌کنند و مصرف کاغذ افزایش پیدا می‌کند قیمت نیز روندی صعودی خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار