کد خبر: 1170342
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش مداوم تورم، هشدار داد، اقتصاد آمریکا همچنان در معرض خطر رکود قرار دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش مداوم تورم، هشدار داد، اقتصاد آمریکا همچنان در معرض خطر رکود قرار دارد.

این مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری CBS show Face the Nation گفت، ملایم بودن رشد اقتصادی، مناسب و طبیعی است.

وی در مورد احتمال رکود پس از گزارش مشاغل ماه ژوئن که ضعیف‌ترین گزارش از دسامبر ۲۰۲۰ بود و نشان داد که اقتصاد آمریکا فرصت‌های شغلی کمتری نسبت به ماه گذشته اضافه کرده است، گفت: «(امکان رکود) کاملا از روی میز کنار نرفته است.»

وزارت کار آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، اقتصاد این کشور در ماه ژوئن ۲۰۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن اندکی نسبت به ماه می‌کاهش یافته و از ۳.۷ درصد به ۳.۶ درصد رسیده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا بیان کرد، هرچند نرخ تورم شروع به کاهش کرده است، اما پس از افزایش ۴ درصدی قیمت‌ها در ماه می‌نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ برابر هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بود، هنوز بالاست.

یلن مدعی شد: ما اقتصاد سالم، بازار کار عالی داریم، تورم بسیار بالا، اما به مرور زمان کاهش می‌یابد.

فدرال رزرو چند ماه است تلاش کرده تا با افزایش نرخ بهره به بالاترین رقم در چند دهه گذشته، نرخ تورم را مهار کند و این امر اقتصاد را کند و نگرانی در مورد رکود را تقویت کرده است.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته تصمیم گرفت نرخ بهره را افزایش ندهد، اما سیگنال داد که افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری امکان‌پذیر است.

این بانک هفته گذشته اعلام کرد که رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۳ کاملا محتمل اس، اما احتمالا عمیق یا طولانی نخواهد بود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار