کد خبر: 1169839
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
عربستان بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای پذیرش ۱۰ میلیون عمره‌گزار خارجی از سال ۱۴۴۵ قمری در حال آماده‌شدن است، سعودی‌ها قصد دارند تعداد زائران عمره را در کمتر از ۶ ماه سه برابر کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، تعداد عمره‌گزاران باید در یک سال به ۳۰ میلیون نفر برسد. در حالی که هفت سال تا رسیدن به این چشم‌انداز باقی مانده است، عربستان در فصل جدید پذیرش زائران خارجی، برای حضور ۱۰ میلیون عمره‌گزار برنامه‌ریزی کرده است.

عربستان به استقبال ۱۰ میلیون عمره‌گزار خارجی می‌رود

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد: عربستان از ماه آینده همزمان با سال ۱۴۴۵ قمری، قصد دارد به استقبال ۱۰ میلیون زائر خارجی برای انجام عمره مفرده برود.

این برنامه‌ریزی برای یک فصل پیش‌بینی شده است و در صورت موفق بودن آن، سعودی‌ها در نظر دارند که در نیمه نخست سال جدید بیش از ۲۰ میلیون زائر را بپذیرند.

افزایش ۳ برابر تعداد عمره‌گزاران در برنامه جدید

در رمضان امسال بیشترین تعداد عمره‌گزار پس از شیوع کرونا در عربستان رقم خورد و بیش از سه میلیون زائر از کشورهای مختلف به عمره مفرده مشرف شدند. بر اساس تصمیم جدید سعودی‌ها، در یک دوره ۶ ماهه این تعداد بیش از سه برابر خواهد شد.

البته سعودی‌ها برای پذیرایی از عمره‌گزاران درصدد احداث هتل و ساختمان‌هایی در منطقه دور از مسجدالحرام هم هستند تا بتوانند بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰، نه تنها تعداد عمره‌‌گزاران، بلکه زائران حج تمتع را نیز افزایش دهند. در این چشم‌انداز، تا سال ۲۰۳۰ تعداد حجاج ۱۵ میلیون نفر می‌رسد. در حج تمتع سال جاری کم‌تر از ۲ میلیون نفر حاجی شدند.

به گزارش فارس، برنامه‌ریزی سعودی‌ها برای افزایش تعداد زائران چه در ایام حج تمتع یا حتی عمره مفرده، گامی به سوی ارتقای صنعت گردشگری است. عربستان از ماه‌های گذشته احداث چندین شهرک یا حتی زیباسازی شهرهای غیرزیارتی را نیز اجرایی کرده است. همچنین با راهکارهای مختلف همچون اعطای ویزای رایگان درصدد تشویق زائران به حضور در شهرهای غیرزیارتی این کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار