کد خبر: 1168838
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تاکید کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت مقاوم سازی زیرساخت‌های دربندسر شمشک در برابر مخاطرات طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال لغزندگی محور‌های کوهستانی، رانندگان پایان هفته جاری در تردد از این محور‌ها احتیاط کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حامد یزدی مهر، عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که با حضور شهردار شمشک دربندسر و رییس پژوهشکده سوانح طبیعی، برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت مخاطرات در شمشک دربندسر اظهار داشت: این منطقه از مناطق ویژه و گردشگری استان تهران محسوب می‌شود، که به واسطه تردد گردشگران در این منطقه و ویژگی‌های اقلیمی از جمله بارش بیشتر نسبت به مناطق پایین دست، نیازمند تدابیر پیشگیرانه برای ایمن سازی در تردد‌ها و زیر ساخت‌های شهری در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی مثل سیل و زمین لرزه است.

وی با تاکید بر مقاوم سازی زیرساخت‌ها در برابر سیل، بهمن و ناپایداری‌های دامنه‌ای و زلزله در منطقه شمشک دربندسر عنوان داشت: ضروری است که نظارت‌های ویژه و دقیقی در خصوص ساخت و ساز‌ها صورت بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه از صدور هشدار زرد هواشناسی از امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه تا روز جمعه ۱۶ تیرماه خبر داد و گفت: طبق این هشدار احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک در نیمه جنوبی استان تهران وجود دارد.

یزدی مهر با اشاره به احتمال وزش باد شدید عنوان داشت: از همه ساکنان نیمه جنوبی استان تهران می‌خواهیم از قرار گرفتن کنار درختان فرسوده و حضور در ارتفاع و داربست‌ها به طور جدی خودداری کرده و بیماران قلبی و تنفسی به علت کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار از حضور در فضای باز بپرهیزند.

وی بیان داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی، احتمال وقوع رگبار و رعد و برق نیز در ارتفاعات به ویژه مناطق بالادست دور از انتظار نیست، لذا از همه رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی را دارند می‌خواهیم با توجه به احتمال لغزندگی جاده‌های کوهستانی جانب احتیاط را رعایت کرده و کوهنوردان نیز از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار