کد خبر: 1168590
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در مهمانی ۱۰ کیلومتری که به مناسبت عید غدیر برگزار خواهد شد، کاراکتر‌های محبوب پویانمایی‌های ایرانی با کودکان دیدار خواهند کرد.

حسین شکیب‌راد، رئیس فرهنگسرای رازی، در خصوص ویژه‌برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر گفت: «از عید قربان تا غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده و یکی از ایام خاص شادی مردم ایران و دوستداران اهل‌بیت است. سال گذشته دیدید که نوجوانان و جوانان گل سرسبد مهمانی ۱۰ کیلومتری در تهران بودند و امسال نیز چنین خواهد بود. بر همین اساس فرهنگسرای رازی میزبان ثبت‌نام خادمین نوجوان برای برگزاری این مراسم خواهد بود.»
شکیب‌راد ادامه داد: «از روز ابتدایی جشنواره تا امروز نزدیک به هزارو ۵۰۰ نوجوان در غرفه خادمین غدیر ثبت‌نام کردند و روز جمعه در مهمانی ۱۰ کیلومتری حاضر خواهند‌بود. وعده ما با خادمین غدیر، روز جمعه در میدان انقلاب است و همه در آنجا جمع می‌شوند.»
وی درباره برنامه‌هایی که در استیج جشنواره ایران آینده برگزار می‌شود، گفت: «هر شب، کاراکتر‌های محبوب کودکان را با نیت رؤیاسازی برای کودکان و نوجوانان به استیج مستقر در ایران آینده ۲ دعوت می‌کنیم. هر شب یک کاراکتر محبوب مهمان ماست و به اجرای برنامه می‌پردازد که به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. علاوه بر این در روز جشن عید غدیر همه این کاراکتر‌ها در میدان انقلاب جمع می‌شوند و در یک اتفاق بزرگ به صورت مشترک برای بچه‌ها اجرای برنامه خواهند داشت.»
رئیس فرهنگسرای رازی از برگزاری یک ویژه برنامه در جریان برگزاری جشنواره ایران آینده خبر داد و گفت: «همه کاراکتر‌های محبوب نظیر ایلیا، لوپتو، پسر دلفینی و... به جشنواره ایران آینده می‌آیند و در یکی از غرفه‌ها اجرای ویژه خواهند داشت.»
شکیب‌راد درباره غرفه بازی‌های کامپیوتری نکاتی را بیان کرد و گفت: «باید اشاره کنم در کنار این غرفه، گروه «بازی ویزیون» که در شبکه امید برنامه تلویزیونی دارند، کار فرهنگی انجام و به خانواده‌ها آموزش می‌دهند، چگونه باید با این پدیده فرهنگی مواجه شوند. علاوه بر این سعی ما این است بازی‌هایی را در اختیار بچه‌ها قرار بدهیم که آسیب چندانی برای آن‌ها نداشته باشد. دقت کنید در کنار بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال بازی‌های رومیزی و حرکتی هم وجود دارد و می‌توانند از امکانات این بخش نیز استفاده کنند.»
رئیس فرهنگسرای رازی تأکید کرد: «یکی از اهداف اصلی ما در «ایران آینده» آموزش یکسری مهارت‌های اصلی به نوجوانان است، مثلاً آشپزی می‌کنند یا گلکاری یاد می‌گیرند و... البته در کنار آن بازی و سرگرمی هم وجود دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار