کد خبر: 1168348
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
وزیر امور خارجه مجارستان گفت که اکثر وزرای خارجه اتحادیه اروپا معتقدند که پیوستن اوکراین به ناتو در حالی که درگیر جنگی مسلحانه بوده، غیرممکن است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه گفت که اکثر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مذاکرات پشت در‌های بسته، با این موضوع موافق هستند که گفتگو درباره عضویت اوکراین در ناتو در حالی که درگیری مسلحانه همچنان ادامه داشته، غیرممکن است.

وی اضافه کرد: «درباره پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی، دیدگاه ما واضح بوده و عضویت ناتو برای کشوری که در حال درگیری بوده غیرممکن بوده و این موضوع نمی‌تواند در جدول برنامه‌ها باشد».

سیارتو افزود: «به طور کلی، اکثر وزرای خارجه در مذاکراتی که در حلقه‌های بسته و محرمانه صورت می‌گیرد با این موضوع موافق هستند. چیزی که در نشست‌های محرمانه صورت می‌گیرد معمولا با چیزی که در نشست‌های علنی بوده، تفاوت دارد».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار