کد خبر: 1168215
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
همزمان با سفر پنج روزه هیأتی از قانونگذاران کنگره آمریکا به تایوان، نیروهای مسلح این جزیره نیز رزمایشی با هدف دفع تهاجم نظامی در سواحل جنوبی خود برگزار کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، باوجود هشدارهای مکرر دولت چین به کشورهای غربی درباره هرگونه تعامل مستقیم با تایوان و سفر کاری مقام‌های خارجی به این جزیره، هیأتی از کنگره آمریکا وارد تایپه شد.

وزارت امور خارجه دولت منطقه تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد هیأتی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه از کنگره آمریکا برای سفر کاری پنج روزه به این جزیره وارد شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سفر این هیأت شامل اعضای کمیته تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به سرپرستی «کوین هرن»، از سوم تا هفتم جولای ادامه خواهد داشت.

بر اساس برنامه این سفر، قانونگذاران آمریکایی قرار است با «تسای اینگ ون» رئیس دولت منطقه‌ای تایوان، «جوزف وو» وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد این جزیره دیدار کرده و برای گفتگو درباره مسائل مربوط به روابط تایپه-واشنگتن، در چند اندیشکده سخنرانی کنند.

از سوی دیگر، ارتش تایوان امروز رزمایش‌های نظامی شامل شلیک مستقیم در سواحل جنوبی خود در مواضع راهبردی انجام داد و موشک‌هایی را از خودروهای زرهی متحرک برای نابودی اهداف نزدیک به ساحل با هدف شبیه‌سازی دفع نیروهای مهاجم شلیک کرد.

«سون لی فانگ» سخنگوی وزارت دفاع تایوان طی نشست خبری توضیح داد: «بیشتر رزمایش‌هایی که امروز انجام دادیم شامل شلیک گلوله‌های جنگی توپخانه‌ای بود، زیرا رزمایش دفاعی باید شبیه نبرد واقعی باشد و به ارتش ما اجازه می‌دهد اعتماد به نفس داشته باشد و توانایی محافظت از میهن خود را داشته باشد».

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

سفر هیأت کنگره آمریکا به تایوان در حالی است که وزارت دفاع این جزیره روز شنبه گفته بود که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹ فروند هواپیمای نظامی و ۵ کشتی جنگی چینی را در اطراف این جزیره رصد کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار