کد خبر: 1167949
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار کشور لبنان از گسترش همکاری‌ها و انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر،  سید صولت مرتضوی در نشست امضای تفاهم‌نامه با مصطفی بی رم، وزیر کار جمهوری لبنان با بیان این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها تصریح کرد: بخش اعظم اقتصاد کشور تحت پوشش این وزارتخانه قرار دارد و در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، پالایشگاه، پتروشیمی، بهداشت و درمان، بیمه و حوزه‌های مختلف دارو فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در حوزه‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وزیر کار تأکید کرد: آمادگی داریم تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف در اختیار لبنان قرار دهیم.

ایران توانست تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند

مصطفی بی رم، وزیر کار جمهوری لبنان با اشاره به این‌که لبنان از لحاظ فرهنگی متنوع است، گفت: لبنان توانسته سرزمین‌های خود را از اشغال اسرائیل آزاد کند و درصدد هستیم دولتی مقتدر در لبنان تشکیل دهیم.

وزیر کار جمهوری لبنان عنوان کرد: با وجود مشکلات متعدد درصدد خدمت به مردم هستیم و در این سفر به دنبال همکاری‌ها و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی هستیم تا تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و امیدواریم بتوانیم در این دیدار‌ها به نتیجه برسیم.

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه روابط کار، بازرسی کار، بهداشت و ایمنی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، تأمین اجتماعی، بیمه، نظام بازنشستگی، توسعه کارآفرینی، سیاست‌های بازار کار، ارائه خدمات اشتغال و کاریابی‌ها، تبادل نیروی کار ساده، نیمه‌ماهر و ماهر به امضا رسید.

وزیر کار جمهوری لبنان، نهم تیر با دعوت رسمی سید صولت مرتضوی در رأس هیأتی از مدیران اقتصادی و سیاسی لبنان به‌منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه به تهران سفر کرده است.

در این سفر در خصوص ارتقای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لبنان، افزایش صادرات کالا‌های ایرانی، همکاری در حوزه مهارت‌آموزی، حضور متخصصان ایرانی در لبنان و تبادل تجربه در حوزه‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و … بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار