کد خبر: 1167752
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
وزارت امور خارجه کویت سفیر سوئد را در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در پایتخت این کشور احضار کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جراح جابر الاحمد الصباح» معاون وزیر خارجه کویت در دیدار با «لیزلوت اندرسون» سفیر سوئد، اعتراض شدید این کشور نسبت به هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم را به وی ابلاغ کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه کویت، یادداشت اعتراضی کویت در محکومیت این اقدام زشت از سوی یک فرد تندرو و با حمایت پلیس سوئد، به اندرسون تحویل داده شد.

وزارت خارجه کویت در این یادداشت، اعتراض خود به تکرار هتک حرمت قرآن با مجوز مقامات سوئد را اعلام و از حکومت این کشور خواست، فورا به دادن این مجوز‌ها که تعرض به مقدسات مسلمانان محسوب می‌شود، پایان دهد و مرتکبان آن را مجازات و از قراردادن آزادی بیان به عنوان دستاویزی برای اهانت به دین مبین اسلام جلوگیری کند.

روز پنجشنبه نیز «لیزلوت اندرسون» که سفیر سوئد در امارات و سفیر آکردیته این کشور در کویت است، توسط وزارت خارجه امارات احضار شده و یادداشت اعتراض ابوظبی پیرامون هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم به وی تسلیم شده بود.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه سلوان مومیکا، مهاجر افراطی عراقی در سوئد تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده است.

سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

بهمن ماه سال گذشته نیز «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار