کد خبر: 1167586
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس، گفت: ایران از نظر تنوع تولید دارویی جزو ۱۰ کشور اول دنیا است و محصولات دانش‌بنیان خود را به ۴۰ کشور صادر می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس درخصوص تسهیلات پارک پردیس برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک، دستاورد‌های آن‌ها و همچنین فعالیت این پارک به ویژه در زمینه توسعه همکاری‌های علمی بین المللی با سایر کشور‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
وی در ابتدا با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک پردیس مستقر هستند، گفت: تاکنون این شرکت‌ها با ۴۰ کشور دنیا تبادل کالا یا فناوری داشته اند؛ بر همین اساس یکی از ماموریت‌های اصلی پارک پردیس کمک به شرکت‌های مستقر است که هم بتوانند مواد اولیه و ملزومات خود را آسان‌تر از کشور‌های دیگر تامین کنند و هم در قدم مهمتر محصول خود را به سایر کشور‌ها بفروشند.

تسهیل‌گری تجارت شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس افزود: برای کمک به تجارت آسان‌تر شرکت‌ها با مجموعه‌های خارجی، مرکزی در پارک به نام مرکز توسعه تجارت فناوری راه اندازی شد تا به شرکت‌ها مشاوره دهد و در مواردی که نیاز به تسهیل‌گری دارد، کمک کند تا آن‌ها به هدف خود برسند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس ادامه داد: مرکز توسعه تجارت فناوری، از گروهی از مشاوران تشکیل شده است تا در حوزه‌هایی مانند گمرک، بازاریابی، شناخت بازار و آشنایی با ضوابط قانونی کشور‌های هدف به شرکت‌ها مشاوره دهند و آن‌ها را یاری رسانند.

حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی
خالقیان گفت: یکی دیگر از کار‌های پارک کمک به شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی در قالب پاویون‌های مشترک است که در ۱۵ ساله گذشته با کشور‌های روسیه، ونزوئلا، یونان، زیمبابوه و کنیا همکاری‌های مشترکی در این زمینه داشته ایم.
وی ادامه داد: بنا به فراخور نمایشگاه‌ها و زمینه‌های تخصصی آنها، شرکت‌های مرتبط پارک را حمایت می‌کنیم که در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند و بخشی از هزینه‌ها را نیز معمولا پرداخت می‌کنیم.


فروش هزار دستگاه همودیالیز به ونزوئلا
وی با بیان اینکه برند پارک فناوری پردیس برای شرکت‌ها اعتبار ایجاد کرده و به دستری آسان آن‌ها به بازار‌های هدف کمک می‌کند، افزود: با کشور ونزوئلا توافق فروش هزار دستگاه همودیالیز انجام شد که مقدمه این کار با سفر وزیر علوم ونزوئلا در سال ۹۸ به ایران و در جریان بازدید از پارک آغاز شده بود؛ در این بازدید وزیر علوم ونزوئلا گفت که ما در مجموعه بیمارستانی ونزوئلا به شدت نیازمند دستگاه‌های همودیالیز هستیم و در سال ۱۴۰۱ که نیکلاس مادورو نخست وزیر ونزوئلا به ایران سفر کرد، تایید قطعی را داد. بر این اساس بخش اول این دستگاه ارسال شده است و به مرور نیز بقیه ارسال می‌شوند.

صادرات محصولات دانش‌بنیان‌های پردیس به ۴۰ کشور
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با بیان اینکه شرکت‌های پارک محصولات خود را به ۴۰ کشور صادر می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها مشتری‌های ثابت شده اند، افزود: در بعضی از کشور‌های هدف شرکت‌ها با حضور در آنجا کار‌های تولید محصول را انجام می‌دهند، البته قسمتی از محصول را در داخل و قسمتی دیگر را در کشور هدف نهایی می‌کنند و از آنجا به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.
خالقیان افزود: بخشی از سهام هفت شرکت مستقر در پارک پردیس، متعلق به یک یا چند شریک خارجی است. ۵۰ درصد سهام ۲ شرکت از این هفت شرکت برای خارجی‌ها است یعنی سرمایه گذاری خارجی دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار