کد خبر: 1166684
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
هم‌زمان با مایوس شدن غرب از سیاست حمایت از اغتشاشات در ایران، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود و انتشار یادداشتی در نشریه چاپ لندن، تلاش کرد تا با دمیدن در پروژه شکست‌خورده ایران‌هراسی، طرف‌های غربی را نسبت به بازگشت به مسیر دیپلماسی با ایران منصرف کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، الی کوهن طی مطلبی که در نشریه ساندی تلگراف منتشر شد ادعا کرد: تلاش‌های مختلف برای مذاکره با ایران، دادن امتیازات گسترده در حالی که تصور می‌شود ایران به تعهدات خود عمل خواهد کرد، بارها با واکنش بدبینانه و تهاجمی ایران مواجه شده که برای نظم اساسی جهانی مضر است.

او با نادیده گرفتن تهدیدهای ناشی از زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت جهانی ادعا کرد: ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای در تلاش است تا به این کشور اجازه دهد به هژمونی منطقه ای دست یابد و موجودیت اسرائیل را تهدید کند. تاکنون، تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای خنثی کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای غیرقانونی با درجه نظامی مثمر ثمر نبوده و دولت ایران همه هنجارهای بین‌المللی را نادیده گرفته است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه جوسازی‌های این رژیم علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، به ماجرای ادعایی غنی‌سازی اورانیوم با غنای نزدیک به ۹۰ درصد در ایران اشاره کرد و مدعی شد که جامعه جهانی در برخورد با ایران شکست خورده است.

گفتنی است که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود برای شورای حکام تصریح کرد که این پرونده ادعایی حل‌وفصل شده است. با این حال وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در تداوم جنجال‌آفرینی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ادعا کرد: ایران در دستان ماست و می‌توانیم از دستیابی این کشور به قابلیت‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم. ما همچنین قادر خواهیم بود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسوا کنیم.

وی با بیان این ادعا که «ایران جهان را به مکان خطرناک‌تری تبدیل می‌کند» از کشورهای غربی خواست که موضع سختگیرانه‌تری را علیه کشورمان اتخاذ کنند.

کوهن همچنین امروز با جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس تلفنی صحبت کرد و ضمن تقدیر از تصویب قانون جدید و پرحاشیه دولت لندن که حق انصراف تجارت با رژیم صهیونیستی را از نهادهای عمومی در انگلیس سلب می‌کند، مدعی شد: ما درباره اقدام برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای که خاورمیانه و کل جهان را بی‌ثبات می‌کند توافق کردیم.

به گفته وی دو طرف قرار شد تا در آینده‌ای نزدیک، در فلسطین اشغالی با یکدیگر ملاقات کنند.

به گزارش ایرنا، تحرکات رژیم صهیونیستی علیه ایران درحالی شدت گرفته است که به‌نظر می‌رسد غرب از مسیر حمایت از گروه‌های ضد انقلاب پیشمان شده و درصدد بازگشت به مسیر دیپلماسی با ایران است.

دیدار نمایندگان تروئیکای اروپایی و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان طی دو هفته گذشته را می‌توان در همین راستا مورد ارزیابی قرار داد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری تصریح کرد: در ارتباط با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها همانطور که پیشتر مطرح شده، ایران پایبند میز مذاکره بوده و هست. وی تصریح کرد که به نتیجه رسیدن مذاکرات، «بستگی به طرف مقابل و مشخصا دولت آمریکا دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار