کد خبر: 1165877
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از شهید مصطفی چمران، به پیش‌بینی دقیق وی از زمان حمله صدام به ایران، اشاره کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، غلامعلی حداد عادل در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران که در خانه موزه این شهید برگزار شد با بیان اینکه شهید چمران شخصیتی است که ظرفیت بالایی برای الگو شدن دارد، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم برای دانشجویان و دانشگاهیان در این انقلاب، ما الگویی جذابتر و قابل پیروی‌تر از شهید چمران داشته باشیم. شهید چمران بهترین الگو است و کاش در کنار فیلمی که ساخته شده و کتاب‌هایی که از خود شهید چمران چاپ شده، رمان درجه‌یکی با بهترین قلم درباره این شخصیت نوشته شود، این کاری است که فرنگی‌ها در آن استاد هستند.

وی در ادامه با اشاره به خاطراتی از شهید چمران، افزود: بهمن ۵۹، شورای انقلاب تصمیم گرفت برای معرفی انقلاب هیئت‌هایی را به مناسبت دومین سال پیروزی آن به کشور‌های مختلف دنیا اعزام کند که هیئتی هم مامور شدند از کشور‌های آلمان غربی و شرقی و بلژیک دیدن کنند.

حدادعادل ادامه داد: رئیس هئیت شهید باهنر بود و من هم عضو هیئت بودم. وقتی در بلژیک بودیم، چند جوان شیعه لبنانی آمدند دیدن من و می‌گفتند که آقای چمران بسیار برای ما عزیز بوده و خدمات زیادی به ما کرده، اما حالا لبنان را رها کرده و به ایران آمده، مبادا قدر او را ندانید.

انگار پدری از آن‌ها جدا شده است، نگران بودند مبادا در ایران، قدر شهید چمران دانسته نشود.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یادآور شد: آن‌هایی که خاطرات سال‌های اول انقلاب را می‌دانند یادشان است که بعضی بی مهری‌ها و کم لطفی‌ها و جفا‌ها به امثال شهید چمران و شهید بهشتی و دیگران می‌شد و این جوانان لبنانی چیز‌هایی شنیده بودند و تاکید داشتند قدر شهید چمران را بدانید.

وی با بیان خاطره‌ای دیگر از شهید چمران اظهار کرد: چند سال بعد از شهادت وی، سفری ماموریتی به آمریکا داشتم. در هواپیما مرد مسنی در کنار من نشسته بود. معلوم شد استاد فیزیک است. به نظرم آمریکایی هم بود، من هم گفتم از ایران آمده‌ام. گفت من در دانشگاه بروکلی درس می‌خواندم، همکلاسی در دوره دکتری داشتم که بسیار دانشمند و بسیار دوست داشتنی بود و اسمش هم چمران بود، آیا او را می‌شناسید؟

حدادعادل افزود: گفتم بله او در جنگ شهید شده، به اندازه‌ای متاثر شد که فهمیدم شهید چمران به عنوان یک دانشجو دکتری در بروکلی، چه تاثیری بر همکلاسی‌های خودش گذاشته که یک غیر مسلمان که هیچ ارتباطی هم با او ندارد، وقتی یک ایرانی را بعد از سال‌ها می‌بیند، می‌پرسد او کجاست؟

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با اشاره به خاطره‌ای از ماه‌های پایانی عمر شهید چمران، گفت: اواخر مرداد ماه سال ۵۹ بود که خدمت شهید چمران رسیدم. او اخلاقی داشت که به هر دوستی می‌رسید، بسیار با محبت و گشاده‌رویی برخورد می‌کرد. یعنی صفای باطنی داشت و آن را در برخورد نشان می‌داد. در این دیدار شهید چمران گفتند صدام پاییز امسال به ایران حمله می‌کند.

وی یادآور شد: هنوز یک ماه به آخر تابستان مانده بود، ما احتمال می‌دادیم، اما چمران تاریخ حمله را هم گفت. تأکید کرد که پاییز امسال عراق به ایران حمله می‌کند و روز ۳۱ شهریور همان سال، جنگ شروع شد و ۹ ماه بعد هم چمران به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار