کد خبر: 1165570
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
وزیر خارجه آمریکا از سرمایه گذاری واشنگتن برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده اوکراین به دلیل جنگ خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، آمریکا یکی از بزرگترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی کی یف محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های آماری منتشر شده واشنگتن تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحاتی را روانه اوکراین کرده است. با این حال، علی رغم انتقاد سناتور‌های آمریکایی درباره خرج شدن پول مالیات دهندگان آمریکایی در اوکراین، دولت بایدن همچنان خود را متعهد به حمایت از این کشور در جنگ با روسیه می‌داند.

به گزارش تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در نشست حمایت مالی از اوکراین در لندن اعلام کرد واشنگتن در نظر دارد یک بسته کمک مالی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای بازسازی مناطق جنگ‌زده اوکراین و اقتصاد این کشور اختصاص دهد.

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در نظر دارد ۵۲۰ میلیون دلار برای بازسازی حوزه انرژی اوکراین سرمایه گذاری کند.

او دیروز اعلام کرده بود دولت آمریکا کمک‌های مالی و تسلیحاتی قابل توجهی را در آینده به کی یف اختصاص خواهد داد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی افتتاحیه خود در این کنفرانس از ایجاد پیمان تجاری اوکراین خبر داد. به گفته سوناک، این پیمان تجاری از سوی ۴۰۰ کسب و کار از ۳۸ کشور جهان امضا شده است و ذیل این پیمان آن‌ها موافقت خود را برای بازسازی اوکراین پس از پایان جنگ اعلام کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار