کد خبر: 1164776
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی اعتصاب غذای خود که قرار بود از امروز یکشنبه آغاز شود را به ماه آینده موکول کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، قدری ابوبکر رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در سخنانی تاکید کرد: نمایندگان اسرای فلسطینی در جلسه امروز با مسئولان سازمان اطلاعات صهیونیستی و سازمان زندان‌ها خواسته‌های اسرا مبنی بر توقف بازداشت موقت و عدم تمدید بازداشت موقت اسرا برای بار‌های دوم و سوم را مطرح کردند.

ابوبکر اشاره کرد که شمار اسرای فلسطینی تحت بازداشت موقت به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است حال آنکه سال گذشته تنها ۵۰۰ نفر تحت بازداشت موقت بودند و این بیانگر تشدید سیاست بازداشت موقت فلسطینیان است.

وی اظهار داشت که مدت بازداشت بسیاری از اسرای تحت بازداشت موقت تمدید می‌شود و برخی از آنان ۷ الی ۸ سال است که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در حبس هستند و برخی نیز پس از آزادی مجددا به اسارت گرفته شده‌اند.

قدری ابوبکر تصریح کرد که یکی دیگر از خواسته‌های اسرا تجدیدنظر در قضیه کودکان و افراد سالخورده تحت بازداشت موقت است که تا حدودی سازمان زندان‌های صهیونیستی خواسته اسرا در این زمینه را پذیرفته و بر همین اساس، اسرا اعتصاب غذای امروز خود را تعلیق کردند.

تعویق اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی با هدف دادن فرصتی دیگر به سازمان زندان‌های صهیونیستی جهت موافقت با خواسته‌های آنان صورت گرفته که اگر این‌گونه نشود، اسرا از ماه جولای آینده وارد اعتصاب غذای سراسری و نامحدود خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار