کد خبر: 1164573
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
ده‌ها هزار نفر از مردم بلگراد با برپایی تظاهراتی برای هفتمین هفته متوالی، خواستار برکناری رئیس‌جمهور، وزیر کشور و رئیس سرویس مخفی این کشور شدند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه اعتراضات صرب‌ها به سیاست‌ها و عملکرد دولت این کشور، ده‌ها هزار نفر در بلگراد با برپایی تظاهراتی خواستار برکناری «الکساندر ووچیچ» از ریاست‌جمهوری شدند.

معترضان به دولت ووچیچ عصر شنبه برای هفتمین هفته متوالی، با حضور در خیابان‌های پایتخت صربستان، تصاویر و آدمک‌هایی به شکل مقام‌های کابینه این کشور در لباس زندان را با خود حمل کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ده‌ها هزار معترض در بلگراد بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی این شهر را مسدود کرده و سران دولت صربستان را به‌دلیل ترویج فرهنگ خشونت که منجر به قتل ۱۸ نفر در سوم و چهارم ماه می شد، مقصر اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن تاکید بر لزوم برکناری ووچیچ از ریاست‌جمهوری، خواستار استعفای «براتیسلاو گاسیچ» وزیر کشور و «الکساندر وولین» رئیس سرویس مخفی صربستان به دلیل ناتوانی در منهدم کردن باندهای جنایتکار در این کشور شدند.

پیش‌تر، وزیر آموزش صربستان به خاطر تیراندازی‌های اخیر در این کشور از سمت خود استعفا کرد؛ او نفوذ اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و ارزشهای غربی را از عوامل وقوع این تیراندازی‌ها خواند.

در اولین تیراندازی جمعی این کشور، چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) یک پسر ۱۳ ساله، هشت دانش‌آموز و یک نگهبان را در مدرسه کشت و شش دانش‌آموز دیگر و معلمش را زخمی کرد. 

تنها یک روز بعد، یک مرد مسلح ۲۱ ساله هشت نفر دیگر را به ضرب گلوله کشت و ۱۴ نفر را زخمی کرد. هر دو عامل تیراندازی تسلیم پلیس شدند. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار