کد خبر: 1164408
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
سازمان بهداشت سودان اعلام کرد که در یک حمله هوایی به جنوب خارطوم دست‌‌کم 17 نفر از جمله 5 کودک کشته شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ۱۷ فرد از جمله ۵ کودک، امروز (شنبه)، به دنبال حمله هوایی در جنوب پایتخت سودان جان خود را از دست دادند.

سازمان بهداشت خارطوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه «یرموک» در جنوب پایتخت سودان هدف حمله هوایی قرار گرفته که در پی آن تعدادی غیرنظامی کشته شده‌اند.

طبق بیانیه این سازمان، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که ۱۷ نفر از جمله ۵کودک و چند زن و فرد سالمند در این حمله جان خود را از دست داده‌اند و ۲۵ خانه ویران شده است.

سازمان بهداشت سودان و منابع محلی این کشور به اینکه این حمله کار کدام یک از طرفین جنگ بوده، هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

کشور سودان چند ماهی است که درگیر جنگ داخلی است. درگیری‌ نیروهای ارتش سودان تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» از پانزدهم ماه آوریل در این کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، روز گذشته، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۱ میلیون کودک سودانی به علت جنگ داخلی در این کشور آواره شده‌اند و شمار کودکان کشته شده در این کشور افزایش یافته است.

این سازمان در این بیانیه همچنین اشاره کرد که گزارش‌هایی درباره کشته شدن بیش از ۳۳۰ کودک و جراحت بیش از ۱۹۰۰ تن دیگر دریافت کرده است.

طبق داده‌های منتشر شده در رسانه‌ها و براساس اطلاعات مؤسسه «آکلد» که پایگاهی برای رصد اطلاعات مربوط به درگیری‌های مسلحانه است، جنگ سودان تاکنون به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر منجر شده است. با این حال، احتمال می‌رود آمار حقیقی بیش از ارقام اعلام‌شده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار