کد خبر: 1162997
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
سرمربی اسپانیایی مد نظر استقلال از چند روز قبل با نماینده باشگاه در امارات مشغول مذاکره و توافقاتی به دست آمده است. 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ورزش سه، خوان رومن لوپز کارو سرمربی اسپانیایی مد نظر باشگاه استقلال که سوابق زیادی در این عرصه دارد، به توافقات اولیه با مدیران باشگاه دست یافته و بر اساس همین توافقات به تهران سفر می‌کند.

این سرمربی ۶۰ ساله که سابقه سه فصل سرمربیگری رئال مادرید را در کارنامه دارد و سال‌ها در تیم‌های مختلفی مثل مایورکا، لوانته، ریسینگ سانتاندر، سلتاویگو در لالیگا و همچنین بنفیکا در پرتغال کار کرده با انبوهی از تجربه به ایران خواهد آمد.

این مربی از چندی قبل به مدیران استقلال معرفی شده بود، اما آن‌ها منتظر تعیین تکلیف ریکاردو ساپینتو بودند. از این رو وقتی توافق با ساپینتو حاصل نشد، بلافاصله نماینده باشگاه استقلال در دوبی مذاکراتی را با او انجام داد. در مذاکرات صورت گرفته میان نماینده استقلال با لوپزکارو توافقات اولیه صورت گرفته، اما تاکید حجت کریمی بر این بوده که برای حفظ شان باشگاه مربی خارجی برای انجام مذاکرات نهایی باید به تهران سفر کند.


از اینرو طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است این مربی اسپانیایی فرداشب (دوشنبه) به تهران سفر می‌کند و بامداد سه‌شنبه در پایتخت خواههد بود. او روز سه‌شنبه با حضور در باشگاه استقلال مذاکرات نهایی‌اش را انجام خواهد داد. بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما توافقات کلی با لوپزکارو صورت گرفته و بعید است در مذاکراتی که در تهران انجام می‌شود، مشکلی برای عقد قرارداد وجود داشته باشد. با این حال ممکن است حتی در صورت سفر این مربی به تهران دو طرف بر سر مسائلی به اختلاف بخورند.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در مصاحبه امروز خود اعلام کرد که علاوه بر لوپز کارو با چند گزینه دیگر هم در حال مذاکره هستند و قصد دارند در سریع‌ترین زمان ممکن با بررسی همه جوانب تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. جالب این است که یک گزینه خارجی دیگر هم به استقلالی‌ها معرفی شده که با او نیز مذاکراتی کوتاه صورت گرفته، اما فعلا باشگاه نظری روی آن مربی ندارد.

با این حال یکی از دلایلی که نظر حجت کریمی و اکثر اعضای کمیته فنی استقلال هم روی لوپزکارو مثبت است، سابقه کارکردن تو در قاره آسیا و خاورمیانه است. تیم ملی عربستان و تیم ملی عمان به همران دالیان و شنژن چین تیم‌های آسیایی بودند که سکان هدایت شان برای مدتی در اختیار لوپز بوده است.

نکته کلیدی، اما این است که با انتشار اخبار مربوط به سرمربیگری لوپز در استقلال با توجه به عملکرد نه چندان خوب این مربی در دوره‌های آخر مربیگری‌اش حضور او چندان با استقبال خوب از سوی فوتبال دوستان و به خصوص طرفداران استقلال مواجه نشده است.

این مربی اسپانیایی بعد از بعد از جدایی از شنژن چین در سال ۲۰۱۹ دیگر هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته و نزدیک به ۴ سال از فضای مربیگری دور بوده است. اگرچه خودش در مذاکراتی که با باشگاه استقلال داشته دلیل دوری از فضای فوتبال را بیماری همسرش و نگه داری از او عنوان کرده، اما کارنامه سال‌های آخر مربیگری او نیز چندان مطلوب نیست.

حال باید دید در مذاکراتی که در تهران صورت می‌گیرد دو طرف به چه نتیجه‌ای خواهند رسید و آیا این اسپانیایی باتجربه کارش را از همین هفته استارت می‌زند یا خیر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار