کد خبر: 1161928
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

فلسطینیان مراسم وداع با پیکر محمدهیثم التمیمی، کودک شهید دوساله فلسطینی را برگزار کردند؛ کودکی که سربازان رژیم صهیونیستی چند روز قبل او را با گلوله هدف قرار دادند و روز دو شنبه به شهادت رسید. هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه حمله به این کودک را «به‌شدت» محکوم کرده و خواستار تحقیقات منصفانه در این باره و مجازات عاملان این حادثه شده است.
«محمدهیثم التمیمی»، کودک دوساله فلسطینی روز دو شنبه بر اثر جراحت ناشی از شلیک نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این کودک فلسطینی اهل روستای «نبی صالح» رام‌الله در کرانه باختری بود که چند روز پیش بر اثر شلیک نظامیان صهیونیست به شدت مجروح شده بود. نظامیان صهیونیست به خودروی حامل خانواده «محمدهیثم» با گلوله جنگی شلیک کردند که این کودک از ناحیه سر و پدرش از ناحیه کتف و دست مجروح شدند. به گزارش خبرگزاری میزان، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره این حادثه مدعی شد که نظامیان صهیونیست برای پاسخگویی به تیراندازی مشکوک ناچار به شلیک شدند. رژیم صهیونیستی که تاکنون ۲۸ طفل فلسطینی را به همین صورت شهید کرده، گفته که از آسیب دیدن افراد بی‌گناه متأسف است و برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تلاش می‌کند! پدر «محمد هیثم التمیمی» با تکذیب ادعا‌های ارتش رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: ما تبادل آتشی ندیدیم. تنها اتفاقی که افتاد، شلیک آن‌ها به سمت خودروی ما بود. به گفته وی، زمانی که من خودرو را متوقف کردم، آن‌ها باز هم به سمت ما شلیک کردند. بلال التمیمی از فعالان فلسطینی گفته که خانواده التمیمی در حالی که به همراه پدرش در خودرو بودند از شهادت فرزندشان بر اثر اصابت گلوله به سرش مطلع شدند. جسد این کودک شهید عصر دیروز در پاسگاه رانتس در غرب رام‌الله به خانواده‌اش تحویل داده شد و امروز به خاک سپرده می‌شود. جمعیت زیادی از رام‌الله و البیره از پیکر شهید تمیمی استقبال کردند. تصاویر منتشر شده، وداعی جانسوز با پیکر این کودک دوساله را نشان می‌دهد. با شهادت «محمد هیثم التمیمی» شمار کل شهدای فلسطینی در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه از آغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۶۲ نفر رسید.
«تور وینسلند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با انتشار توئیتی شهادت این کودک دوساله را به شدت محکوم کرد. وی نوشت: مرگ کودک دوساله فلسطینی، رویدادی که من را بسیار غمگین کرد، را به شدت محکوم می‌کنم؛ غیرنظامیان به خصوص کودکان همچنان بهای این درگیری را پرداخت می‌کنند.
«وینسلند» ضمن تسلیت به خانواده شهید دوساله فلسطینی، این حادثه را نمونه‌ای از خشونت در سرزمین‌های فلسطینی خوانده و خواستار تحقیقات منصفانه در این باره و مجازات عاملان این حادثه شد. اتحادیه عرب هم با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی نیرو‌های رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک کودک فلسطینی با شلیک مستقیم گلوله به سر او را یک «جنایت زشت»‌خواند و محکوم کرد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: «محمد هیثم التمیمی کودک دو ساله، بیست و هشتمین طفل معصوم فلسطینی است که در سال جاری میلادی به دست رژیم کودک‌کش اسرائیل به شهادت رسید. نقش حمایتی حامیان رژیم در استمرار این جنایات روزمره، از منظر حقوقی و بین‌المللی مسؤلیت‌آور است.»‌گروه‌های فلسطینی در واکنش به شهادت هیثم التمیمی بیانیه صادر کردند. منذر الحایک، سخنگوی جنبش فتح گفت: جنایت شهادت محمد التمیمی دوساله از مرز‌های اخلاق و انسانیت فراتر رفته و چهره واقعی اشغالگران جنایتکار را که به بهانه دفاع از خود دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، آشکار می‌کند. جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برای کودک تمیمی سوگواری کرده و تأکید می‌کنیم که جنایات اشغالگران علیه فرزندان‌مان عزم ما را تضعیف نخواهد کرد و لعنتی دنبال اشغالگران و شهرک‌نشینان خواهد بود.»‌دبیرخانه اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ از سوی صهیونیست‌های خبیث تأکید دارد که بی تردید خون کودک مظلوم فلسطینی «محمد هیثم التمیمی» همانگونه که خدا وعده داده است، «وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا» بر همه امت مسلمان به عنوان «ولی دم مظلوم» تکلیف است و هم صهیونیست‌ها و هم حامیان سیاسی و رسانه‌ای آنان، باید منتظر انتقام خدا در تکلیف جاری و ساری امت باشند.
زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در عملیات استشهادی
رسانه‌های فلسطین از زخمی شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی در یک عملیات استشهادی در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری خبر دادند. به گزارش فارس به نقل از «شهاب نیوز»، این حادثه در شهرک حواره واقع در جنوب نابلس رخ داده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک نظامی این رژیم دقایقی قبل در نزدیکی چهار راه بیتوت بر اثر برخورد یک خودرو به وی زخمی شد. به دنبال این حادثه نظامیان صهیونیست دو گذرگاه زعتره و حواره و نیز راه‌های فرعی حواره را مسدود کردند. وبگاه خبری «سما» نیز گزارش داد که یک نظامی صهیونیست در شهرک حواره با یک خودروی زیر گرفته شده و زخمی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار