کد خبر: 1161647
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند در لایحه عفاف و حجاب که از سوی دولت ارائه شده احکام فرهنگی به خوبی دیده نشده است.
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با توجه به ضعف‌هایی که در لایحه پیشنهادی دولت در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد، اعضای کمیسیون فرهنگی با ارائه پیشنهاداتی در جهت رفع آن‌ها تلاش دارند. در لایحه پیشنهادی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و وظایف دستگاه‌های مسئول که نقشی در اجرای قانون مذکور دارند به درستی دیده نشده است و همچنین ضمانت‌های قانونی این سیاستگذاری‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.
راستینه در ادامه یادآور شد: اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن تأکید بر تقویت قانون امر به معروف و نهی از منکر، معتقدند روح حاکم بر لایحه عفاف و حجاب با قانون امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در تعارض و تناقض است و این مسئله باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشف حجاب در مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود، بر همین اساس روح لایحه نباید مانع بازدارندگی از این مسئله باشد و همچنین احکام لایحه عفاف و حجاب با در نظر گرفتن یکسری جرائم جزئی مالی نباید به دنبال عادی‌سازی آن باشد بلکه با حفظ جرم بودن کشف حجاب باید ظرفیت‌ها و احکام قانونی که بازدارندگی مناسبی برای این مسئله دارد، مدنظر قرار بگیرد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احکام فرهنگی لازم در لایحه عفاف و حجاب به درستی دیده نشده است و همچنین اعضای کمیسیون بر این باورند که جرائم در نظر گرفته شده در این لایحه برای مقابله با مصادیق بدحجابی از بازدارندگی کافی برخوردار نیست و این لایحه ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار