کد خبر: 1161469
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
ارتش آمریکا در مثلث مرزی، سوریه، عراق و اردن عملا در حال جنگ با نیرو‌هایی است که با موافقت دولت دمشق در این محل حضور دارند، بوده و اقدامات علیه این نیرو‌ها را هماهنگی می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد: آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن در حال تلاش برای ضربه زدن به نیرو‌هایی است که متحد بشار اسد رئیس جمهور سوریه بوده و با موافقت دولت این کشور در این محل مستقر هستند.

در گزارش این خبرگزاری ترکیه‌ای آمده است: ارتش آمریکا اقدامات جدیدی را در این مثلث مرزی علیه نیرو‌های مسلح حاضر در آن اتخاذ کرده است و در این چارچوب با بخشی از نیرو‌های سوریه دموکراتیک از یک سو و یکی از شاخه‌های سوریه آزاد از سوی دیگر در انجام این اقدامات مشغول هماهنگی است.

در همین راستا آناتولی گزارش داد: یک هیئت عالی‌رتبه از ارتش آمریکا روز جمعه (دیروز) ۲ ژوئن ۲۰۲۳ با بندر حمیدی الدهام فرمانده نیرو‌های الصنادید که در چارچوب نیرو‌های سوریه دموکراتیک فعالیت می‌کنند، دیدار و حدود یک ساعت و نیم با وی در منطقه الیعربیه در استان الحسکه در شرق سوریه نحوه انجام این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست فرماندهان نظامی آمریکایی از نیرو‌های الصنادید خواستند تا با هماهنگی با نیرو‌های سوریه آزاد دست به اقداماتی در منطقه التنف (مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن) بزنند.

گفتنی است نیرو‌های الصنادید نیرویی غیر کرد است که از سال ۲۰۲۱ توسط ارتش آمریکا در چارچوب نیرو‌های سوریه دموکراتیک به عنوان یک ساختار کرد، تشکیل شد و آن رادر منطقه الحسکه مستقر کرده است.

نیرو‌های سوریه آزاد نیز جزو گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایالات متحده محسوب می‌شود که ایالات متحده آن‌ها را بر انجام اقدامات ایذائی در منطقه مرزی تنف مستقر کرده و از تسلیحات و آموزش نیرو‌های آمریکایی بهره‌مند هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار