کد خبر: 1161171
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تکرار درخواست دوباره برای عضویت کشورش در ناتو گفت: همه کشور‌های اروپایی همسایه روسیه باید به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو درآیند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر ضمن درخواست کمک از متحدان غربی خود برای تجهیز این کشور به جنگنده گفت که کی یف به ایجاد ائتلافی نیاز دارد که با حملات هوایی و موشک‌های بالستیک روسیه مقابله کند.

«ولودیمیر زلنسکی» که در نشست سران جامعه سیاسی اروپا در مولدوای سخن می‌گفت، افزود: ما برای نجات جان غیرنظامیان اوکراینی به تقویت سامانه پدافند هوایی خود نیاز داریم. سامانه پدافند هوایی قوی باعث توقف حملات روسیه می‌شود و تجهیز ما به جنگنده، به تروریسم روسیه پایان خواهد داد.

زلنسکی ضمن درخواست برای اعطای عضویت کامل به اوکراین در ناتو ادامه داد: باید در نشست آتی ناتو در خصوص عضویت اوکراین تعهد داده شود. همه کشور‌های اروپایی همسایه روسیه باید له عضویت کامل در اتحادیه اروپا و ناتو درآیند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ فقط زمانی به پایان می‌رسد که ما پیروز شویم و روسیه می‌تواند با خارج کردن نیرو‌های خود از خاک اوکراین، پایان این جنگ را سرعت بخشد.

رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش هنوز نتوانسته عضو اتحادیه اروپا شود، گفت: ما از مولداوی و مردمش که خواهان ادغام شدن به اتحادیه اروپا هستند، حمایت می‌کنیم.

تکرار درخواست زلنسکی و دیگر مقام‌های اوکراینی برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا در شرایط انجام می‌شود که روسیه بار‌ها به غرب درباره این موضوع هشدار داده و الحاق اوکراین به ناتو را خط قرمز خوانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار