کد خبر: 1160800
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
سازمان ملل متحد نسبت به احتمال آوارگی نزدیک به یک میلیون سودانی، افزایش قاچاق انسان و گسترش توزیع اسلحه در سودان هشدار داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سازمان ملل متحد هشدار داد که با نزدیک شدن به ماه اکتبر، افزایش احتمالی تعداد آوارگان سودانی به یک میلیون نفر را شاهد خواهیم بود.

همچنین این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که با توجه به درگیری‌های جاری سودان، احتمال می‌رود، قاچاق انسان و توزیع سلاح در این کشور- که اوضاع آن از هر لحاظ متزلزل است- رو به افزایش بگذارد.

سازمان ملل متحد درخواست کرد: کمک‌هایی به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار جهت پاسخگویی به نیاز‌های ۶ ماه آینده پناهجویان سودانی، به این نهاد ارسال شود.

فیلیپو گراندی- کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان- گزارش داد: ارزیابی‌های نسبتا محتاطانه از احتمال گریختن نزدیک به یک میلیون سودانی تا ماه اکتبر حکایت دارد.

همچنین گراندی در توییتی، در خصوص پذیرش پناهجویان سودانی از سوی مصر نوشت: پس از بازدید از مرز مصر و سودان، عبدالفتاح السیسی (رئیس جمهور مصر) را در جریان جزئیات آن قرار دادم. ما تلاش‌های مصر جهت ایجاد توازن میان نگرانی‌های امنیتی و سیاست‌های سخاوتمندانه آن در قبال پناهجویان سودانی را بررسی کردیم. مصر به ادامه شیوه برخورد انسانی با پناهجویان متعهد است؛ اما به کمک‌ها و شرکایی برای امدادرسانی به پناهجویان نیاز دارد.

گفتنی است که درگیری‌های جاری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی، به کشته و زخمی‌شدن صد‌ها تن، آوارگی بیش از یک میلیون نفر در داخل سودان و گریختن بیش از ۳۵۰ هزار تن دیگر به کشور‌های همسایه سودان انجامیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار