کد خبر: 1160741
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: خرید‌های انبوه از تولید کنندگان داخلی و ارائه پیش پرداخت به شرکت‌ها توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی منجر به رشد تولید شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا یعقوب زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران با اشاره به اینکه خریدهای انبوه از تولید کنندگان داخلی و ارائه پیش پرداخت به شرکت‌ها توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی منجر به رشد تولید شده است، افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی بزرگترین حامی تولیدکنندگان محسوب می‌شود.هرچند ما نیز همانند سایر شرکت‌ها گاهی بحث‌ها و چالش‌هایی با هیات امنای ارزی داریم اما این موارد جزو طبیعت کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی هیات امنای صرفه جویی ارزی در حیطه تخصصی تجهیزات پزشکی عالی بوده و از بزرگترین حامیان بخش تولید کشور است هرچند گاهی با قیمت پایین خرید را انجام می‌دهد اما با توجه به اینکه حجم بالایی از تجهیزات پزشکی را خریداری می‌کند منجر شده تا بتوانیم با پول پرداختی از طریق هیات امنای ارزی در بخش تولیدات جدید سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران همواره خالصانه و در جهت رفاه حال بیماران کار کرده است، افزود: فروش‌هایی که به این نهاد داشتیم برای ما برکت داشته و باعث رشد شرکت شده است و این موضوع نه تنها برای ما بلکه بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده داخلی هم صادق است.

خریدهای تجمیعی و پرداخت‌های به‌موقع

در ادامه محمد رضا کمپانی، عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان ایران نیز اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که وجود دارد عملکرد هیات امنای صرفه جویی ارزی کاملا مشخص است به طور مثال در سال گذشته ۱۰ هزار تخت به سیستم بهداشت و درمان کشور افزوده شد که ۹۵ درصد از آنها تولید داخل بود بنابراین این حجم از خرید حمایت بزرگی از شرکت‌های تولید کننده است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: علت پیشرفت تولیدکنندگان داخلی حمایت‌ها، خریدهای تجمیعی و پرداخت‌های به‌موقعی است که توسط هیات امنای ارزی انجام می‌گیرد .

اثر بخشی چند برابری خریدهای تجمیعی

وی یادآور شد: خریدهای تجمیعی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی اثربخشی چند برابری داشته لذا امیدواریم این قضیه استمرار داشته و خریدهای تجمیعی توسط هیات امنای ارزی صرفه جویی ارزی ادامه دار باشند.

سید مجتبی معظمی که جزو پیش کسوتان تجهیزات پزشکی بوده و هم اکنون رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های تولید کنندگان داخلی است نیز اظهار داشت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در واقع در تمام حیطه‌های پزشکی، دانش فنی و تخصصی که در بخش پزشکی وجود دارد مدیون و مرهون خدابیامرز مرحوم دکتر عباس شیبانی و هیات امنای صرفه جویی ارزی است.

وی که یکی از فعالان تجهیزات پزشکی محسوب میشود با بیان اینکه در ابتدا بیماران برای درمان به خارج از کشور میرفتند و به عبارتی برای درمان هر بیمار باید ۱۵۰ هزار دلار پرداخت می‌شد، افزود: تاسیس هیات امنای صرفه جویی ارزی دانش را وارد کشور کرد و مرحوم آقای دکتر شیبانی از نفوذ، ارتباطات و تمام تلاش خود استفاده کرد و تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی درمانی از جمله تجهیزات مربوط به مغز، قلب و عروق و تنفسی و ... را در مملکت ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز اگر فردی از خارج از کشور برای درمان به کشورمان مراجعه و بخشی از درمان خود را انجام دهد، مرهون زحمات و خدمات همه افراد این نهاد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار