کد خبر: 1160195
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: از طریق سامانه هوشمند و به صورت برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور ارائه می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایر در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در کشور ۲۵۲ هزار خانوار عشایری با ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام داریم که ۴۵ درصد از دام کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: عشایر در ۳۵ میلیون هکتار از اراضی کشور، معادل ۵۹ درصد از فضای جغرافیایی ایران زندگی می‌کنند. عشایر مسئول پدافند غیرعامل در مرز‌ها هستند.

پاپی زاده تصریح کرد: عشایر ۳۵ درصد از صنایع دستی و ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و عرضه عادلانه ۹.۹ میلیون رأس دام به بازار را بر عهده دارند.

وی با بیان مشکلات بخش عشایری کشور گفت: با وجود اهمیت بالای عشایر برای کشور، اما سهم عشایر از دسترسی به راه شوسه تنها ۲۴ درصد و برخورداری از آموزش و تحصیل تنها ۷ درصد است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: چشم انداز جامعه عشایری جامعه‌ای سامان یافته و برخوردار از سهم عادلانه از منابع و امکانات است.

وی عنوان کرد: نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌ها در جامعه عشایری، نیازسنجی هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و حمایت و ساماندهی عشایر متقاضی اسکان از وظایف سازمان امور عشایر است.

پاپی زاده ادامه داد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز بر پایه پرواربندی، همزمان سازی فحلی و آموزش و ترویج، طرح توسعه صنایع دستی و سنتی، طرح توسعه کشت، جمع آوری و فرآوری گیاهان دارویی و طرح توسعه گردشگری جامعه بنیاد عشایری چهار طرح اولویت دار در سازمان امور عشایر کشور است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی فعالیت‌ها از دیگر اقدامات ما در سازمان امور عشایر کشور است، گفت: از طریق سامانه هوشمند و به صورت برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار