کد خبر: 1160009
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

ترخیص بار هوایی از گمرک به کالاهایی مربوط میشود که به صورت هوایی وارد گمرکات هوایی کشور شده اند و نیاز به انجام تشریفات گمرکی بر روی آنها توسط شرکت ترخیص کالا یا خود صاحب کالا میباشد. ترخیص کالا از گمرک همواره یکی از مراحل پرچالش برای واردات بار به ایران بوده است؛ در این میان، ترخیص بار هوایی نیز از شیوه های بسیار مهم ترخیص کالا از گمرک به شمار میرود. شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص از جمله شرکت های فعال در این زمینه میباشد که خدمات تخصصی ترخیص کالا را در گمرکات هوایی کشور به ویژه ترخیص بار هوایی از گمرک فرودگاه امام ارائه میدهد. اگر محموله خود را به صورت هوایی و از طریق هواپیماهای کارگو به ایران وارد کرده اید، حتما به خدمات ترخیص کالای هوایی و حمل و نقل بین المللی توسطinternational shipping company نیاز خواهید داشت؛ اما جای نگرانی نیست، با ما در ققنوس ترخیص همراه باشید تا به شما در ترخیص سریع و بی دردسر کالاهای وارداتی کمک کنیم.

مراحل و شرایط ترخیص بار هوایی

آشنایی با مراحل ترخیص بار هوایی

زمانی که محموله خود را از کشورهای مختلف نظیر چین و امارات به صورت هوایی و توسط international shipping company به ایران ارسال میکنید، بار شما به یکی از گمرکات هوایی کشور همچون گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی فرستاده خواهد شد تا با انجام تشریفات ترخیص کالا از گمرک، محموله هوایی را از گمرک آزاد نمایید. اما ترخیص چنین کالاهایی چه تفاوتی با ترخیص کالاهای زمینی یا دریایی دارد؟

برای ترخیص محموله هایی که به صورت هوایی توسط international shipping company وارد کشور شده اند، نیاز به انجام تشریفات ترخیص بار هوایی با همکاری شرکت ترخیص کالا دارید. ققنوس ترخیص این افتخار را دارد که با طی چندین سال سابقه فعالیت در زمینه ترخیص کالا از گمرک، خدمات تخصصی ترخیص بار هوایی از گمرکات هوایی کشور را نیز ارائه دهد. اگر محموله هوایی شما وارد کشور شده است، شما میتوانید هر مرحله یا تمامی فرایند ترخیص کالا را به ترخیص کاران رسمی ما بسپارید و از انجام صحیح و قانونی کلیه امور گمرکی اعم از دریافت مجوز ثبت سفارش، اخذ مجوزهای ترخیص و کارشناسی کالا مطمئن باشید.

شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به منظور انجام تشریفات گمرکی ترخیص بار هوایی موظف به انجام مراحل مشخصی است که متناسب بر نوع برخی کالاها میتواند تفاوت هایی داشته باشد؛ اما روال کاری یکسان است. طبق قوانین و قواعد گمرک مراحل ترخیص بار هوایی جهت ترخیص کالا از گمرک را به صورت زیر به انجام میرسانیم:

ثبت اطلاعات اولیه در سامانه امور گمرکی: بعد از اینکه مدارک لازم از international shipping company اخذ شد و تمامی اسناد مورد نیاز را تهیه کردیم، پروسه وارد کردن اطلاعات خواسته شده در سامانه epl آغاز میشود.

کارشناسان ققنوس ترخیص با آشنایی کامل و تسلط بر سیستم ثبت اظهارنامه و سامانه epl، میتوانند به شما یاری برسانند.
دریافت شماره کوتاژ: پس از ثبت اطلاعات جهت ترخیص بار هوایی توسط شرکت ترخیص کالا، مدارک توسط دایره احراز هویت بررسی خواهد شد و شماره‌ای تحت عنوان شماره کوتاژ به کالا اختصاص داده میشود.
کنترل، ارزیابی و تعیین ارزش کالا: به منظور ترخیص کالا از گمرک، اگ مسیر زرد یا قرمز گمرکی برای کالا‌های شما تعیین شده باشد، نیاز به ارزیابی و کنترل کالا توسط ارزیاب گمرک خواهد بود.
اخذ مجوز‌های ترخیص بار هوایی: در صورتی که در زمان ثبت سفارش مجوزات لازم اخذ نشده باشد، شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به عنوان نماینده شما نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام خواهد کرد.
پرداخت هزینه‌های گمرکی: عللاوه بر تسویه با international shipping company جهت حمل و نقل هوایی بار، باید هزینه‌های مشخصی جهت ترخیص کالا از گمرک به گمرک پرداخته شود.
درب خروج گمرک: پس از اخذ تمامی مجوز‌های لازم و پرداخت هزینه‌های گمرکی، صاحب کالا میتواند نسبت به خروج بار از گمرک اقدام نماید.

اهمیت ترخیص بار هوایی

چرا انجام تشریفات ترخیص کالا بسیار اهمیت دارد؟ جواب تقریبا مشخص است؛ شما نمیتوانید بدون انجام عملیات گمرکی طبق قوانین آن، محموله هایی را به طور قانونی از گمرک خارج نمایید. این مسئله برای ترخیص بار هوایی نیز صدق میکند؛ بنابراین از آنجا که محموله های حمل شده به صورت هوایی توسط شرکت حمل و نقل بین المللی از حساسیت بیشتری نسبت به سایر کالاها برخوردار هستند و هزینه بیشتری هم جهت ارسال بار هوایی آنها صورت گرفته است، انجام تشریفات ترخیص بار هوایی اهمیت خاص خود را خواهد داشت.

هر مرحله از ترخیص بار هوایی به اطلاعات و تسلط کافی نیاز دارد و غالب افرادی که تجربه ای در زمینه ترخیص کالا و امور گمرکی ندارند، در مراحلی همچون تهیه اسناد و مدارک، اخذ مجوزها و محاسبه هزینه ها دچار مشکلات جدی میشوند؛ اما راه حل چیست؟ شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به منظور ترخیص کالا از گمرک هوایی ایران، همراه شماست تا به سرعت و بدون خسارت، مراحل ترخیص بار هوایی را به انجام برسانید.

مراحل و شرایط ترخیص بار هوایی

آشنایی با گمرک فرودگاه امام خمینی

بار شما عزیزان که به صورت هوایی توسط شرکت حمل و نقل بین المللی به ایران ارسال میشود، وارد گمرک هوایی کشور خواهد شد تا با انجام تشریفات ترخیص کالا از گمرک بتوانید آن را خارج نمایید. یکی از خدمات ویژه ای که شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص افتخار ارائه آن را دارد، داشتن تیم متخصص حق العملکاران رسمی گمرک در گمرک فرودگاه امام خمینی جهت ترخیص بار هوایی تجار و وارد کنندگان میباشد. به عنوان مثال، هر محموله ای که به صورت حمل هوایی از چین به ایران ارسال شود، وارد گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهد شد؛ از این رو، گمرک فرودگاه امام نقش ویژه ای را در ترخیص بار هوایی ایفا میکند و آشنایی با این گمرک برای تجار و بازرگانان ایرانی ضروری میباشد. به علاوه، ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام مزایای قابل توجهی دارد که سبب جلب توجه بسیاری از وارد کنندگان شده است. از جمله مزیت های ترخیص از فرودگاه امام میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

نزدیکی گمرک فرودگاه امام خمینی به فرودگاه مهرآباد
دسترسی بسیار راحت و نزدیک به تهران
نزدیکی و همجواری با جاده‌های ترانزیتی انتقال
ترخیص سریع بار هوایی
مجهز به انبار‌های مدرن
مجهز به سردخانه برای نگهداری از انواع کالا‌های فاسد شدنی
مجهز به ابزار‌های کنترلی کامپیوتری
برخورداری از تجهیرات کامل اعم از قفسه بندی مطئن
برخورداری از انبار‌های متنوع و متناسب با انواع کالا‌ها جهت ترخیص کالا از گمرک
دارای ظرفیت پذیرش بیش از ۱۵۰۰۰ مسافر در روز
بزرگترین مرز هوایی و دارای فعالیت شبانه روزی جهت ترخیص بار هوایی
کوتاه بودن مدت زمان ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی تهران

لیست هزینه های ترخیص کالا

استعلام هزینه ترخیص بار هوایی از دیگر خدمات ویژه ای است که شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به مشتریان خود به منظور برآورد هزینه ها ارائه میدهد. بنابراین از آنجا که هزینه های گمرکی بخش بسیار مهمی از فرایند ترخیص کالا از گمرک به شمار میروند، باید بدانید که مهمترین این هزینه ها کدام هستند و با کمک کارشناسان ققنوس ترخیص میتوانید از نحوه محاسبه آنها مطمئن باشید و برنامه ریزی های لازم را به منظور ترخیص بار هوایی داشته باشید. در جدول زیر این هزینه را برای شما لیست کرده ایم:

 

هزینه ها

توضیحات

1

حقوق ورودی کالا

پس از حمل بار توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ، برای ترخیص کالا از گمرک باید نسبت به پرداخت حقوق ورودی کالا که شامل 4 درصد ارزش گمرکی به اضافه سود بازرگانی است، اقدام نمایید.

2

سود بازرگانی

میزان سود بازرگانی برای هر کالایی توسط دولت تعیین میگردد و نوعی هزینه برای واردات قطعی کالاها میباشد.

3

انبارداری کالا

زمانی که کالای شما به منظور ترخیص بار هوایی توسط شرکت ترخیص کالا وارد انبارهای گمرکی میشود، موظف به پرداخت هزینه انبارداری خواهید بود.

4

اخذ مجوزهای مورد نیاز

با توجه به اینکه اخذ مجوزهای مختلف برای ترخیص کالا از گمرک ضروری میباشد، دریافت هر یک از آنها هزینه هایی را با خود به همراه دارد.

5

ثبت سفارش

ثبت سفارش و دریافت مجوز مربوطه اولین مرحله از ترخیص بار هوایی میباشد که باید درصدی از ارزش کالای وارداتی جهت دریافت آن پرداخت شود.

6

دستمزد ترخیصکار

ترخیصکاران شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به منظور انجام عملیات گمرکی کالاهای وارداتی شما، دستمزد مشخصی را دریافت خواهند کرد.

 

استفاده از خدمات یک شرکت ترخیص کالا چه مزایایی دارد؟

همکاری با شرکت حمل و نقل بین المللی و یک شرکت ترخیص کالا معتبر که سابقه ای درخشان در زمینه حمل بار و ترخیص کالا از گمرک دارند، از جمله مهمترین فاکتورهایی هستند که پیش از واردات یا صادرات کالا باید به خوبی تحقیق کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. ققنوس ترخیص این اطمینان را به شما میدهد که فرایند ترخیص کالا از گمرک را با دریافت دستمزدی مقرون به صرفه در بهترین شرایط ممکن به انجام برساند. برخی از مزایای همکاری با شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص به شرح زیر است:

انجام راحت و بدون دردسر عملیات گمرکی
امنیت و عدم بروز اشتباه
به روز بودن و مسلط بودن تیم ترخیصکار گمرکی ققنوس ترخیص
تهیه و آماده سازی مدارک در سریع‌ترین زمان ممکن
مدیریت هزینه‌ها به منظور جلوگیری از بروز هزینه‌های اضافی

 

کل فرایند ترخیص کالا چقدر زمان بر است؟

از آنجا که فرایند ترخیص کالا از گمرک پیچیدگی های خاص خود را دارد، همیشه نمیتوانیم زمان دقیقی را به منظور ترخیص بار هوایی توسط شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص ارائه دهیم. اما برای این که به شما در درک بیشتر مدت زمان ترخیص کالا از گمرک کنیم، به لیست زیر توجه داشته باشید:

 

اظهارنامه اولیه اسناد: ۱ الی ۳ روز کاری
ثبت سفارش گمرکی: ۷ روز کاری
دریافت کد ساتا: ۳ الی ۱۵ روز کاری
ارزیابی و کارشناسی کالا در گمرک: ۳ الی ۵ روز کاری
بازبینی و درب خروج گمرک: ۳ الی ۵ روز کاری
اخذ مجوزات لازم: ۵ الی ۱۵ روز کاری

مراحل و شرایط ترخیص بار هوایی

جمع بندی

مهم است که بتوانید در فرایند واردات یا صادرات کالا، با یک شرکت ترخیص کالا و international shipping company معتبر جهت حمل و ترخیص کالا از گمرک همکاری نمایید. از آنجا که میدانیم پروسه ترخیص کالا به ویژه ترخیص بار هوایی تا چه اندازه میتواند دشوار باشد، ما در ققنوس ترخیص تلاش کردیم تا هرآنچه به آن نیاز دارید را براب شما فراهم کنیم. شما عزیزان میتوانید به منظور کسب راهنمایی های بیشتر، به وبسایت ما به نشانی www.fnxcustoms.com مراجعه کنید.

 

 

این مطلب تبلیغاتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار