کد خبر: 1159961
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
رئیس جمهور مصر بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس پایدار در سودان و عدم مداخله خارجی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر که امروز شنبه از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس شورای صلح و امنیت آفریقا درباره سودان سخنرانی می‌کرد، بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فراگیر و پایدار در این کشور تأکید کرد.

السیسی حفظ نهاد‌های ملی سودان به عنوان ستون فقرات این کشور و جلوگیری از فروپاشی آن را ضروری خواند.

وی گفت: «نزاع در سودان موضوعی مختص برادران سودانی است و نقش ما به عنوان طرف‌های منطقه‌ای کمک به آن‌ها برای توقف این درگیری‌ها و دستیابی به توافقی برای حل آن است».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، السیسی همچنین بر احترام کشورش به خواست ملت سودان، عدم مداخله در امور داخلی آن و عدم اجازه دخالت خارجی در بحران کنونی این کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین با اشاره به اینکه ثبات سودان و حفظ تمامیت ارضی آن به نفع ملت سودان و طرف‌های منطقه‌ای است، اهمیت هماهنگی بین کشور‌های همسایه برای حل این بحران و احیای امنیت و ثبات در سودان را مورد تأکید قرار داد.

ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در این کشور از پانزدهم ماه آوریل با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و درگیری شهر‌های مختلف سودان به ویژه پایتخت این کشور را به هرج و مرج کشانده و باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است.

به دنبال این جنگ بسیاری از مردم سودان به کشور‌های مختلف پناهنده شده‌اند و تعداد زیادی از سازه‌ها تخریب شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار