کد خبر: 1159635
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هفته گذشته به پایان رسید و همیشه یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه پس از اتمام، اعلام پرفروش‌ترین کتاب‌هاست.

اختصاصی جوان آنلاین - سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هفته گذشته به پایان رسید و همیشه یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه پس از اتمام، اعلام پرفروش‌ترین کتاب‌هاست. امسال نیز به سنت هر ساله، لیست کتاب‌های پرفروش انتشاراتی‌های حاضر در نمایشگاه کتاب اعلام شد و در میان‌شان کتاب‌های خواندنی زیادی به چشم می‌خورد. تجربه نشان داده کتاب‌های پرفروش نمایشگاه، تا پایان سال همچنان پرفروش و پرمخاطب می‌مانند و چشم و چراغ صنعت نشر در طول یک سال به شمار می‌روند. در ادامه نگاهی به بخشی از کتاب‌های پرفروش جشنواره کتاب سال ۱۴۰۲ انداخته‌ایم تا ببینیم مردم بیشتر سراغ چه کتاب‌هایی رفته‌اند.


***

پس از بیست سال
نویسنده: سلمان کدیور
سلمان کدیور با کتاب تحسین‌شده «پس از بیست سال» جزو پرفروش‌های این نشر در نمایشگاه بود. نویسنده قیام عاشورا را محور اصلی کتابش قرار داده و خواننده‌اش راه کوچه، پس کوچه‌های شام می‌برد. کتاب به روزگار خلافت خلیفه سوم و حکمرانی معاویه در شام می‌پردازد و حیله و مکر معاویه برای حفظ قدرتش را تشریح می‌کند.
منتقدان ادبی «پس از بیست سال» را دارای طراحی و استخوان‌بندی داستانی و تحقیق و پژوهش غنی می‌دانند و انتشار چنین کتابی را اتفاقی خوب و مثبت در ادبیات و رمان دینی قلمداد می‌کنند. تعهد و مهارت نویسنده یکی از اتفاقات خوب در حوزه کتاب را رقم زد و این تعهد و استعداد از چشم خوانندگان نیز دور نماند.

فصل توت‌های سفید
نویسنده: سیده عذرا موسوی
«فصل توت‌های سفید» از تازه‌های کتاب شهرستان ادب در نمایشگاه امسال بود که در فهرست پرمخاطب‌ترین آثار این ناشر قرار گرفت. این کتاب اثری است با چند محور که نویسنده سعی دارد با بیان جزئیات عاطفی و روایی، وحدتی پذیرفتنی به آن ببخشد.
کتاب داستان زنی به نام فروغ را روایت می‌کند که می‌خواهد در دو راهی‌های سخت زندگی شخصیتی منفعل نداشته باشد و تصمیم‌های سنجیده و درست بگیرد. کتاب در روز‌های دهه ۵۰ روایت می‌شود و نگاهی تاریخی به تکامل زن ایرانی داشته است.

ستاره‌ها چیدنی نیستند
نویسنده: محمدعلی حبیب‌اللهیان
«ستاره‌ها چیدنی نیستند» برای اولین بار در زمستان ۱۴۰۰ توسط نشر معارف منتشر شد و در نمایشگاه کتاب حسابی مورد توجه قرار گرفت. این کتاب در ۱۳ فصل نوشته شده و درباره زندگی یک دختر آمریکایی است. نویسنده کتاب را با تلفیقی از واقعیت، حقیقت و تخیل نوشته و برخی شخصیت‌های کتاب واقعی هستند و فقط نام‌شان مستعار شده است.
داستان کتاب درباره دختری به نام سارا است که سوالاتی در زمینه حجاب در ذهنش ایجاد می‌شود و با رفتن به مرکز مرکز مطالعات اسلامی نیویورک به دنبال یافتن پاسخی برای سوالاتش می‌گردد. استقبال از «ستاره‌ها چیدنی نیستند» نشان دادن خوانندگان به داستان‌هایی از این دست علاقه دارند.

پاشنه بلند در کافه
نویسنده: عفت خادمی پور بغداده
کتاب «پاشنه بلند در کافه» رمانی اجتماعی-امنیتی است که سیر آن بر پژوهش درد‌سر‌ساز یک دانشجو جریان دارد. پژوهش‌های دانشجوی جوان مربوط به عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران می‌شود و او باید در مقایسه با کارنامه دوران پهلوی و کشور‌های توسعه یافته به نتیجه برسد. نویسنده برای جذاب‌تر کردن کتاب، خرده داستان‌هایی عاشقانه را وارد کتاب کرده است و سعی کرده در قالب روندی ماجراجویانه اطلاعات و تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی لازم را در اختیار خواننده بگذارد.

خاطرات سفیر
نویسنده: نیلوفر شادمهری
«خاطرات سفیر» از زمان چاپ در سال ۱۳۹۸ تا به امروز، حسابی مورد توجه قرار گرفت و تاکنون به چاپ شصت و چهارم رسیده است. نیلوفر شادمهری به عنوان دانشجویی بورسیه به فرانسه می‌رود و در کتابش خاطره‌ها، تجربه‌ها و رویداد‌هایی که با آن‌ها مواجه بوده را در کتاب به اشتراک می‌گذارد.
چالش‌های شادمهری در کشوری غریب بسیار جذاب و خواندنی است. او با دقت زیادی این جزئیات را در کتاب آورده و خواننده را با تجربه‌هایش در کشوری غربی آشنا می‌کند. نویسنده توانسته با تبحر و تسلطش بر داستان‌پردازی، شکل اتفاقات را جذاب و خواندنی کند و دقیقا این مورد یکی از دلایلی است که کتاب تا این اندازه خواندنی و محبوب شده است.

مهاجر سرزمین آفتاب
نویسندگان: مسعود امیرخانی، حمید حسام
هر چه بیشتر از انتشار «مهاجر سرزمین آفتاب» می‌گذرد، این کتاب جایگاه بهتری نزد کتاب‌خوان‌ها پیدا می‌کند. کتاب خاطرات کونیکو یامامورا تنها مادر شهید ژاپنی در ایران را در برمی‌گیرد. نویسندگان کتاب برای پرداختن به خاطرات مادر شهید محمد بابایی، به سراغ زندگی او از کودکی رفته‌اند و نکات جالب زیادی از فرهنگ و زندگی مردم ژاپن را در کتاب آورده‌اند.
کونیکو یامامورا زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و پس از ازدواج با همسر ایرانی‌اش مجبور شد از خانواده‌اش دور بیفتد و به تنهایی در کشوری غریب زندگی کند. بخش‌های بعدی کتاب که به زندگی این مادر شهید و اعزام فرزندش به جبهه است، بسیار خواندنی است و قدرت، صبوری و اعتقاد خانم بابایی را نشان می‌دهد.

حاج قاسمی که من می‌شناسم
نویسنده: سعید علامیان
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی در «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید حاج‌قاسم سلیمانی را بازگو می‌کند و سعید علامیان این خاطرات را به شکلی هنرمندانه در کتاب آورده است. کتاب از خاطرات حاج قاسم در دوران دفاع مقدس شروع می‌شود و همینطور جلو می‌آید تا به مقاطع بعدی زندگی شهید سلیمانی برسد.
یکی از زیباترین بخش‌های کتاب این جمله است که به زیبایی طرز تفکر و عقیده شهید سلیمانی را نشان می‌دهد: «از بیت رهبری می‌آمدیم بیرون. به سردار سلیمانی گفتم «بیا کاندیدای ریاست‌جمهوری بشو.». گفت «این را که می‌گویم، به مردم بگو. بگو من کاندیدای شهادت‌ام؛ کاندیدای گلوله‌ام؛ نه کاندیدای ریاست‌جمهوری.»

کهکشان نیستی
نویسنده: محمدهادی اصفهانی
«کهکشان نیستی» روایتی مستند از زندگی ۸۱ ساله مرحوم سید علی قاضی طباطبایی است. نویسنده در این کتاب دهه‌ها مجاهدت و بندگی این روحانی بزرگ را شرح می‌دهد. کتاب با سفر آیت الله قاضی طباطبایی به نجف آغاز می‌شود و و تا پایان عمر پربرکت او را در بر می‌گیرد.
کتاب در عین داستانی بودن و نثری روان، بسیار مستند است و همین نشان می‌دهد نویسنده برای نگارش کتاب، مطالعات و پژوهش‌های زیادی انجام داده است و همین ارزش کتاب را دوچندان می‌کند. «کهکشان نیستی» برای خوانندگانی که به کتاب‌های بیوگرافی علاقه دارند و می‌خواهند شناخت مناسبی از زندگی بزرگان دینی داشته باشد، یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

حوض خون
نویسنده: فاطمه‌سادات میرعالی
«حوض خون» خاطرات و روایت‌های ۶۴ نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیت‌شان در بخش رخت‌شویی لباس‌های رزمندگان دفاع مقدس را شامل می‌شود که رهبر انقلاب نیز بر آن تقریظ نوشته است. کتاب از منظری زنانه به جنگ نگاه می‌کند و هشت سال حضور در رختشویی جبهه خاطرات و گفتنی‌های زیادی را در حافظۀ این زنان به جا گذاشته است.
این زنان با وجود رنج و سختی‌های بسیار، اما با ایمان و عشقی تمام نشدنی خدمت می‌کردند و همین ایمان و اعتقاد سبب می‌شد تا آن‌ها از پس هر سختی و مشکلی بربیایند. آن‌ها در طول جنگ رشد کردند و ظرفیت درونی خودشان را ارتقا دادند و به انسان‌هایی بزرگ و پخته تبدیل شدند. قطعا خاطرات آن‌ها انقدر خواندنی است که دلِ هر خواننده‌ای را ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار