کد خبر: 1159621
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

نمایندگی‌های وزارت امور خارجه می‌توانند در جهت شناسایی سفر‌های غیرضرور برخی مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، به دیوان محاسبات اطلاع‌رسانی کنند.
به گزارش تسنیم، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران که در وزارت امور خارجه برگزار شد با بیان اینکه اموال جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور یک سرمایه همگانی است، تأکید کرد: نباید اموالی را که مدیریت آن دشوار است، به فروش برسانیم چراکه این اموال سرمایه‌ای برای ایران در کشور‌های مختلف به شمار می‌روند که نباید به راحتی آن‌ها را از دست دهیم.
وی با بیان اینکه می‌توان هنرمندانه موقعیت‌ها و سرمایه‌های ارزشمند ایران در کشور‌های مختلف را حفظ کرد، افزود: به طور مثال اگر ساختمان میراثی در خارج کشور وجود دارد می‌توان با تکلیف قانونی آن را احیا کرد و حفظ و مراقبت از آن را به دستگاه مربوط داد.
رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه پیشگیری و آموزش همواره مدنظر بوده و در این زمینه آموزش را به عنوان یک محور مهم و اساسی دنبال می‌کنیم، بیان کرد: با تشکیل کارگروهی از معاونان مالی و اداری تمام دستگاه‌های اداری کشور، استانداری‌ها و دانشگاه‌ها پیشگیری و آموزش را آغاز کرده‌ایم و در این کارگروه نمونه پرونده‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. دستغیب گفت: در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور نیز شرایط برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و بحث و بررسی پرونده‌ها فراهم است.
وی گفت: در روند نظارت بر شرکت‌های شبه‌دولتی متخلف که در کشور‌های خارجی نیز به هر بهانه‌ای از جمله تحریم مشغول فعالیت بوده و برای خود حیاط خلوت ساخته‌اند، بدون هیچ اغماضی برخورد لازم صورت می‌گیرد. رئیس کل دیوان محاسبات با تأکید بر اینکه به دنبال گره‌گشایی و همکاری برای حل مشکلات هستیم، افزود: در این دستگاه نظارتی دنبال پرونده‌سازی برای مدیران نیستیم، بلکه از کاهش تعداد پرونده‌ها و تخلف‌ها نیز استقبال می‌کنیم.
دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته، برخی سفر‌های خارجی مدیران ضرورتی نداشته و دلیلی ندارد که چنین سفر‌هایی انجام شود، گفت: نمایندگی‌های وزارت امور خارجه می‌توانند در جهت شناسایی سفر‌های غیرضرور برخی مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، به این دیوان اطلاع‌رسانی کنند.
وی با بیان اینکه سفر‌های خارجی مقاماتی که به واسطه پیمانکاران یا شرکت‌ها و تعاونی‌های دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، غیرقانونی و به نوعی بی‌انضباطی مالی است، افزود: دیوان محاسبات بر این سفر‌ها نظارت و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار