کد خبر: 1158812
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
نخستین گروه زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در قالب کاروان مدینه اول، بامداد سوم خرداد از ایستگاه پروازی تهران، عازم مدینه منوره می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نخستین گروه زائران حج تمتع ۱۴۰۲، بامداد فردا سوم اردیبهشت‌ماه از ایستگاه پروازی تهران عازم مدینه منوره می‌شوند و به این ترتیب عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی از طریق ۲۱ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند که حدود ۳۰ هزار نفر از زائران استان‌های تهران، ایلام، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، همدان، لرستان، کاشان، قزوین و قم از طریق ایستگاه پروازی تهران عازم عربستان می‌شوند.

نخستین گروه زائران حج تمتع از استان تهران هستند که پرواز آنها حوالی ساعت یک بامداد، تهران را به مقصد مدینه ترک می‌کند و در صورت نبود تأخیر، حوالی ساعت چهار بامداد به مدینه منوره می‌رسد. این کاروان را رئیس سازمان حج و زیارت و مدیران و معاونان این سازمان با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) بدرقه خواهند کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، اعزام کاروان‌های مدینه اول از فردا آغاز می‌شود و زائران در قالب کاروان‌های مدینه دوم از ۱۳ خردادماه عازم فرودگاه جده خواهند شد. همچنین بر اساس اعلام مسؤولان، نیمی از زائران مدینه اول و نیمی دیگر هم مدینه دوم هستند.

به گزارش فارس، نخستین گروه عوامل اجرایی حج تمتع نیز روز گذشته عازم مدینه شدند. علاوه بر این، مذاکرات برای افزایش سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری ادامه داد، اما هنوز طرف سعودی نسبت به افزایش سهمیه ایران موافقت نکرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار