کد خبر: 1158409
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵
رئیس مجلس:

اجرای کامل و دقیق توافق درباره حقابه هیرمند تضمین‌کننده منافع متقابل ایران و افغانستان است و درباره این مسئله حیاتی هیچ اغماضی وجود نخواهد داشت.
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی آغاز دهه کرامت را که امسال به نام خدمت کریمانه و امیدآفرینی نامگذاری شده است، تبریک گفت و افزود: مردم ایران ریزه‌خوار خوان نعمت حضرت علی‌بن‌موسی (ع) و با همه باور خود آماده هر نوع خدمتی در جهت رضایت این امام رئوف هستند.
رئیس مجلس همچنین فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر را به تمام دختران آینده‌ساز ایران تبریک گفت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرصت شگرفی برای رشد دختران در تمام سطوح و به طور خاص پیشرفت در زمینه‌های علمی فراهم کرد.
وی افزود: در چهار دهه گذشته از میان دختران بااستعداد ایرانی، برترین دانشمندان علوم محض، پزشکان برجسته، مدیران بخش خصوصی، هنرمندان، معماران، معلمان و مهندسان توانمند در مدارس و دانشگاه‌های کشور با هزینه دولت تحصیل کردند و با افتخار در حال خدمت به کشور و مردم خود هستند.
قالیباف نگاه ابزاری به زنان و دختران را ظلم به آن‌ها و مانع رشد استعداد‌های دختران دانست و تصریح کرد: پرت کردن حواس دختران از علم‌آموزی و ظهور استعداد‌های خود و تصدی مشاغل مهم جامعه و البته تشکیل خانواده سالم و مشغول کردن آنان به حواشی طراحی جریان‌های قدرت و ثروت در دنیاست تا علاوه بر تبدیل شدن زنان و ابزار تجارت و سودجویی در صنعت فرهنگ و عقب نگه داشتن آنان از لحاظ علمی و فکری، نهاد خانواده و روابط عمیق و خانوادگی را در سراسر دنیا درهم شکنند و جوامع را تضعیف کنند.
وی همچنین بازگشت غرورآفرین ناوگروه۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از هشت ماه مأموریت دریانوردی به دور دنیا را به دلاورمردان قهرمان نیروی دریایی تبریک گفت و اظهار کرد: ملت ایران به شما فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند، این مأموریت حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی با پیام صلح‌آمیز را به سراسر جهان مخابره کرد.
قالیباف در ادامه اظهار کرد: همچنین لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند بگویم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو ملت ایران و افغانستان بوده و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دو ملت و تضمین‌کننده منافع متقابل است و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی جغرافیایی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت. بنده از مسئولان افغانستان می‌خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران در این باره پاسخ سازنده دهند و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد، از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دو کشور پیشگیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار