کد خبر: 1158093
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار داشت: ۵۶ کاروانسرای ایران ثبت جهانی خواهند شد که کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین مثل نگینی در میان این کاروانسرا‌ها می‌درخشد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علی دارابی در جریان سفر خود به قزوین گفت: با توجه به ثبت جهانی اقدامات پاس‌دارنده هنر خوشنویسی طی هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پاسداشت هنر خوشنویسی است.

معاون میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران بوده و است و در مراسم پیش رو، از خوشنویسان برتر تجلیل خواهد شد.

قائم مقام وزیر افزود: هنر خوشنویسی ثبت جهانی شده است و ما وظیفه حفظ و صیانت از آن را برعهده داریم.

معاون میراث فرهنگی کشور با تاکید بر طراحی چند پروژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: استان قزوین، مهد فرهنگ و هنر است و به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و زیارتی، برنامه‌های متنوعی در این استان در دست اجراست.

وی افزود: قزوین در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و امیدواریم طی روزهایی که در قزوین  حضور داریم؛ با همکاری استانداری، شهرداری و نمایندگی ولی‌فقیه برنامه‌هایی را جهت ساماندهی این ظرفیت‌ها طراحی کرده و اجرایی کنیم.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به روند ثبت جهانی کاروانسراهای ایران در فهرست یونسکو بیان کرد: ۵۶ کاروانسرای ایران ثبت جهانی خواهند شد که کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین مثل نگینی در میان این کاروانسراها می‌درخشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار