کد خبر: 1157984
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری گفت: دولت سیزدهم کار‌های بی نظیر و شگرفی در حوزه آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم بلوچستان به ویژه سواحل مکران انجام داده که از زمان ماد‌ها تا کنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش جوان آنلاین،‌معین الدین سعیدی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در بخش مرکزی چابهار حتی یک متر لوله کشی آب نداشتیم که با همت دولت سیزدهم بعد از گذشت چندین دهه کار آبرسانی به ۵۸ روستا در حال انجام است که در نوع خود کار بزرگ و به یادماندنی است.

وی گفت: اینکه رییس جمهور بار دیگر به سیستان و بلوچستان و بویژه حوزه انتخابیه چابهار سفر داشته اند موجب قدردانی است، چون علاوه بر آبگیری سدکهیر، افتتاح خرده فروشی بازارچه مرزی پیشین و دستور ویژه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام فقط در سواحل مکران ۳۵۰ روستا به شبکه آب‌رسانی متصل شدند این کار‌های بزرگ جای قدردانی دارد و از دولت و به ویژه وزارت نیرو نهایت سپاس را دارم.

توجه دولت باعث رضایتمندی مردم و خوشحالی مرزنشینان

وی با اشاره به مواضع رئیس جمهور و وزیر خارجه بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با کشور پاکستان و افتتاح بازارچه مرزی خرده فروشی و توجه به زیرساخت‌های مرز ریمدان، افزود: این اقدامات منجر به رضایتمندی مردم و خوشحالی مرزنشینان خواهد شد.

مطالبه محکم حقابه نشان از عزم در پیگیری مشکلات مردم

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری گفت: مطالبه حق آبه و سخنان محکم ریاست جمهوری و وزارت خارجه نشان از عزم آن‌ها برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است که از این بابت از دولت تشکر می‌شود که به فکر مردم استان و تامین آب آن‌ها هستند.

آبگیری سدی که ۶سال تعطیل بود

وی بیان کرد: سد کهیر که ۶ سال تعطیل بود در سال ۱۴۰۰ مجددا آغاز بکار کرد و هم اینک در مرحله آبگیری بوده و براساس آمار ۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد که با توجه به ظرفیت ۳۴۳ میلیون مترمکعبی که دارد می‌تواند بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست را زیرکشت ببرد و آب مورد نیاز بیش از ۵۵ روستای تشنه را تامین کنند.


نجات مردم ۴۰۰ روستا از آب هوتگ

وی ادامه داد: ۴۰۰ روستا در حوزه شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و تلنگ قصرقند هم اینک به شبکه آب شرب سد‌های زیردان و پیشین متصل هستند که از آب هوتگ نجات پیدا کرده که این هم کار بزرگی است.

خدمات دولت از ذهن مردم این سرزمین پاک نمی‌شود

وی ادامه داد: ساخت مجتمع آب رسانی در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه چابهار، احداث شبکه آبرسانی، حفر چاه و ساخت منبع آب و کمک‌های بزرگ و کوچک دیگر از دیگر خدمات دولت سیزدهم است که هیچگاه از ذهن مردمان این سرزمین پاک نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری گفت: انتقال آب دریای عمان به شهر‌ها و مناطق روستایی سیستان و بلوچستان و همچنین انتقال آب به حوزه بی آب سیستان و استان‌های شرقی کشور از دیگر خدمات دولت در حوزه آب است که این کار بزرگ صد‌ها هزار شغل ایجاد کرده و نقش خودش را در حوزه اشتغال، توسعه کشاورزی، جان گرفتن صنعت و کارخانه‌های بزرگ و کوچک نشان خواهد داد.

امیدواریم مردم هرچه سریعتر بهره‌مند شوند

سعیدی از تلاش و زحمات آقای محرابیان وزیر جهادی و انقلابی نیرو تشکر و قدردانی کرد و افزود: از زمان ماد‌ها تا الان شاهد این حجم فعالیت و کار نبودیم واقعا خوشحالیم و قدردان این زحمات و نعمات هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر طرح‌ها تکمیل و تمام مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد از آب شبانه روزی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: وزیر نیرو و مسوولان قول داده اند پس از تکمیل سد زیردان شبکه آبرسانی و خط انتقال پایین دست سد کهیر را اجرا کنند که این اقدام نیز کار بزگ دولت سیزدهم خواهد بود و در کارنامه درخشان این دولت ثبت خواهد شد.

وی آبرسانی به روستای بیش از ۲۰ هزار نفر تیس در منطقه آزاد چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: سال‌ها مردم این روستا فاقد آب بوده اند که با همت منطقه آزاد کارخوبی انجام شد و هم اینک در مرحبه افتتاح قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، زرآباد، کنارک، قصرقند و دشتیاری با اشاره به اینکه چند روز گذشته نیز تفاهمنامه‌ای به امضای امیر مقدم، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اینجانب به نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و جواد سپاهی فرماندار شهرستان چابهار رسید که این تفاهمنامه در راستای ایجاد هماهنگی بین بخشی در اجرای زیرساخت‌ها به امضا رسیده، افزود: این کار منجر به فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم برای انجام امور عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و بهداشتی در محدوده منطقه آزاد پس از تأمین اعتبار در چارچوب بودجه مصوب برای هر موضوع است تا زمینه برای توسعه رفاهی و اقتصادی این منطقه خواهد شد.

سعیدی گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه‌های خدمات عمرانی و بهداشتی در هیات مدیره این منطقه به تصویب رسیده که در پروژه‌های منتخب و اولویت‌داری همچون توسعه راه‌های روستایی، بهبود فضا‌های آموزشی و درمانی، برق‌رسانی و تأمین آب آشامیدنی روستا‌ها و زیرساخت‌های ورزشی محله محور تمرکز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار