کد خبر: 1157529
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
وعده فدراسیون جهت آماده‌سازی تیم ملی
شمیم رضوان

اگرچه تیم ملی با ساده‌ترین قرعه ممکن در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مواجه شده، اما نمی‌توان آماده‌سازی برای حضور در این رقابت‌ها را ساده گرفت، خصوصاً که این شاید بهترین فرصت برای شکستن طلسم ۴۷ ساله ایران جهت دستیابی به جام این رقابت‌ها باشد. البته دستیابی به این هدف نیازمند تدارکاتی همه‌جانبه است که مهم‌ترین آن برگزاری اردو‌های منظم و البته بازی‌های تدارکاتی مناسب است. مسئله‌ای که همواره یکی از معضلات جدی تیم ملی بوده و فیفادی‌های مهمی به دلیل عدم یافتن حریف تدارکاتی از دست رفته است.
با این وجود این‌بار محمد مهدی نبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال خبر از تدارکاتی قابل قبول می‌دهد: «با جمع‌بندی که با مهدی تاج داشتیم، با اردوها، تورنمنت‌های تدارکاتی و مسابقاتی که در فیفا‌دی داریم باید خودمان را برای جام ملت‌های قطر آماده کنیم. به همین منظور پیگیر هستیم تا در شهریورماه تیم ملی دو بازی دوستانه داشته باشد. هر زمان نام حریفان نهایی شد، اعلام خواهیم کرد، اما حرفی در خصوص بازی با عربستان در میان نیست. بحث عربستان در مورد تیم ملی نوجوانان صادق بود. این تیم دو بازی دوستانه با نوجوانان کشورمان در امارات برگزار کرد. برای اردوی شهریورماه بزرگسالان باید به جمع‌بندی برسیم و سپس موضوع را اعلام خواهیم کرد. مهر‌ماه ما اردو را پیش‌رو داریم که فرصت خوبی است. از سوی دیگر حضور تیم ملی در کافا نیز قطعی شده و حضور در این رقابت‌ها هم می‌تواند به آماده‌سازی تیم ملی کمک کند.»
نبی همچنین با اشاره به صحبت‌های قلعه‌نویی تأکید کرد سیاست تیم ملی بر این است که به مصاف حریفان کوچک و کم‌توان نروند و به سمت برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ بروند: «در اصل یکی از راهبرد‌ها برای تیم ملی این است که باید با تیم‌های سابقه‌دار از لحاظ فنی و تاریخی بازی تدارکاتی انجام دهیم. قلعه‌نویی چنین شجاعتی دارد و بازیکنان تیم ملی ما نفراتی هستند که بیشتر آن‌ها در اروپا بازی می‌کنند. ان‌شاءالله امور بین‌الملل فدراسیون این مسیر را دنبال خواهد کرد تا بتوانیم بازی‌های تدارکاتی قوی‌تری برای تیم پیش‌بینی کنیم.»
براساس گفته‌های نایب‌رئیس فدراسیون، تیم ملی مشکلی برای آماده‌سازی جهت حضوری پرقدرت در جام ملت‌های آسیا ندارد، اما مسئله عملی شدن وعده‌هایی است که نبی به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال می‌دهد. پیش از این نیز فدراسیون بار‌ها از برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های مطرح خبر داده بود، ولی در نهایت فیفادی‌ها بدون برگزاری بازی‌های دوستانه سپری می‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار