کد خبر: 1157143
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مردمی که پرچمدار عصر ظهور و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) هستند، درست نیست که زیر چرخ دنده‌های توسعه خرد شوند و این کار خیانت است، مشکلات مردم حتما باید حل شود. این غربگراها و بنیان سرمایه‌داری فاسد هستند که چنین مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری شب گذشته در یادواره 186 طلبه شهید مدرسه علمیه رضویه قم، با اشاره به رویکرد امام خمینی(ره) در تربیت نسل جدید جوانان، اظهار کرد: امام(ره) مردم را به این دید نگاه می‌کردند که مردم ما ذخیره و تربیت شده فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم هستند، واقعیت این است که مردم ما این مسیر را انتخاب کرده و پای آرمان‌های خود نیز هستند.

وی ادامه داد: امام در یکی از فرمایشات خود گفته‌اند چه کسی است که نداند مردم عزیز ما مشکلاتی اعم از کمبود و گرانی دارند، اما کسی هم نیست که نداند برخورد با ابرقدرت‌ها فشار و سختی دارد، این راه مبارزه را خود مردم انتخاب کرده‌اند و به آن افتخار می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری گفت: مردمی که پرچمدار عصر ظهور و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) هستند، درست نیست که زیر چرخ دنده‌های توسعه خرد شوند و این کار خیانت است، مشکلات مردم حتما باید حل شود. این غربگراها و بنیان سرمایه‌داری فاسد هستند که چنین مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: اگر این مردم را مشغول بازیگری‌هایی مانند اهداف توسعه غربی یا رویاهای غربی بکنیم و مطلوب آن‌ها «سلف مشترک» بشود، این خیانت است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام (ره) با صراحت می گوید روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بی‌شهادت میسر نیست، گفت: امام خمینی(ره) یک موج شهادت طلبی را ایجاد کردند و می‌دانستند که برای شکستن فرهنگ غرب و شرق باید هزینه داد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: ما امروز چاره‌ای جز این نداریم تا برای نسل جدید تصویری از انسان مطلوب و الهی خلق کنیم، انسان مطلوب در جامعه‌ای زندگی می‌کند که در آن روابط بر اساس ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی، محبت و... برای دیگران است. این تصویر در مقابل رویای مطلوب غرب است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ابراز کرد: این رویا باید در مقابل رویای فاسدی که نظام غرب برای جوان‌های ما ساخته است قرار گیرد، ما نیازمند ساخت یک تصویر از روابط مطلوب برای نسل جدید هستیم.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت بعد از انقلاب تبدیل به گفتمان شده است، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت را در قله انسان‌های وارسته به نمایش گذاشت و بعد از ایشان رهبر عزیز انقلاب فرهنگ شهادت را تبدیل به گفتمان و فرهنگ عمومی کردند.

وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب معتقد هستند که «راهیان نور» فناوری فرهنگی است که بعد از انقلاب جوانان‌ ما به آن دست یافتند، خلق این فضای رویایی در قالب هنر باعث شده که جوانان وارد دنیای بیدارکننده، شورانگیز و مطلوبی شوند و از فضای فاسد دوری کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امروز دنیای غرب آینده پوچ و بیهوده را تبدیل به رویای مطلوب برای جوانان ما کرده و آن‌ها را به پیچ و خم انداخته است. ما باید تلاش کنیم رویای مطلوب واقعی را برای جوانان خلق کنیم.

آیت‌الله میرباقری اظهار کرد: یک نوع از آینده‌پژوهی غرب بر اساس روش علمی است که در این روش آینده روشنی برای ایران دیده‌اند اما نوع دیگری از آینده‌پژوهی هم دارند که در آن به وسیله هنر، رمان و سینما تصویری تخیلی از آینده به جوانان ارایه می‌کنند که صحنه آن کاملا تفاوت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دنیای غرب با تصویرسازی تخیلی که انجام داده به جوان ما اینطور القا کرده است که همه پیشرفت و زندگی مطلوب آن‌طرف مرز‌هاست، با استفاده از این کار انسان‌های مستعد را مایوس می‌کند و دنیای اسلام را دنیای «زامبی‌ها» نشان می‌دهد.

آیت‌الله میرباقری عنوان کرد: جوان‌هایی که امروز با خواندن وصیت‌نامه شهدا و تحلیل درست از جهان به واقعیت پی‌ برده‌اند، آثار هنری و اقدامات فرهنگی این فضا را برای آن‌ها طراحی و آماده کرده و می‌دانند انسان و جامعه مطلوب چطور است.

وی تاکید کرد: اگر دنبال این هستیم که راه ایثار و شهادت ادامه یابد، باید برای جوانان و نسل جدید از حقیقت و جامعه مطلوب تصویرسازی کنیم. درکنار بحث‌های علمی باید رویاهای مطلوب را برای‌ آن‌ها ایجاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان در پایان گفت: ما وقتی می‌خواهیم تصویرسازی کنیم باید این را در نظر بگیریم که خطا نکنیم، مواظب باشیم که در آینده‌سازی جامعه مطلوب خلاف نگوییم تا مشکل‌ساز نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر