کد خبر: 1155384
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ایران می‌تواند نسبت به خدمت‌رسانی و آموزش به بانوان کشور افغانستان گام‌های مهم و تاثیرگذاری بردارد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از  مهر، دبیرخانه همکاری‌های سلامت کشورهای گروه پنج متشکل از ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت از ۱۰ سال پیش تشکیل شده است.

در سال گذشته دو اجلاس در زمینه‌های ساختارهای نظام بهداشتی و طب انتقال خون برگزار شد و امسال، اجلاسی در خصوص توانمندسازی مدیران عالی‌رتبه نظام سلامت کشورهای عضو برگزار می‌شود.

از آنجا که مسئله آموزش و بهداشت بانوان کشور همسایه، افغانستان، اهمیت ویژه‌ای دارد، از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده دیداری با مسئولان بهداشت این کشور برگزار شد.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار تاکید کرد: بهداشت زنان افغانستان چه در ساحت عملیات درمان و چه در تربیت و آموزش کادر درمان برای ما بسیار حائز اهمیت است و در هر دو بخش، ایران آمادگی پوشش‌دهی نیاز زنان افغانستان را دارد.

وی افزود: بانوان مهاجر افغانستانی از پوشش‌های بهداشتی در ایران بهره‌مند هستند ولی لازم است این امر با تسریع در تنظیم اوراق هویتی سامان یافته و وسعت پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: با توجه به توانمندی بالای بانوان پزشک ایرانی در بحث درمان بیماری‌های زنان خصوصاً سرطان و همینطور برخی از بیماری‌های خاص که در کشورهای همسایه شرقی شیوع دارد، ایران می‌تواند نسبت به خدمت‌رسانی و آموزش به بانوان کشور افغانستان گام‌های مهم و تأثیرگذاری بردارد.

در این دیدار پیشنهاد شد در کشورهای گروه پنج، کمیته زنان به عنوان یکی از کمیته‌های زیرمجموعه تشکیل شود.

همچنین قلندر عباد، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان بانوان در افغانستان از اهتمام دولت جمهوری اسلامی به مسئله بهداشت زنان مهاجر افغانستانی قدردانی کرد.

وی خواستار تعامل ایران جهت ارتقای وضعیت بهداشت بانوان در افغانستان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار