کد خبر: 1154814
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با حضور پژوهشگران و صنعت‌گران صنایع غذایی در مرکز سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد.
بهاره عشقی صابر

چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی صنایع غذای ایران با حضور کارشناسان، پژوهشگران، صاحب‌نظران، مدیران شرکت‌ها و صنایع  غذایی ایرانی و خارجی در محل سالن همایش های سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در این کنگره علمی و صنعتی شرکت کنندگان در بخش های علمی و صنعتی در حوزه های مرتبط با صنایع غذایی آخرین دستاوردها و تجربه های خود را در محورهای تعیین شده تبادل کرده و با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

مجید جوانمرد دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران در حاشیه برگزاری کنگره در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این کنگره علمی بیش از ۷۰۰ نفر از کارشناسان و محققان و فعالان حوزه صنایع غذایی در بخش های صنعت و دانشگاه حاضر و آخرین یافته های علمی و صنعتی خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره افزود: در این کنگره بیش از ۶۰۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر به دبیرخانه کنگره رسیده که از میان مقالات رسیده تعداد ۲۲ مقاله به زبان فارسی و ۱۱ مقاله زبان انگلیسی در بخش سخنرانی برگزیده شده اند که توسط محققان و پژوهشگران ارائه می‌شود و بالغ بر ۴۶۰ مقاله نیز به صورت پوستر در بخش جانبی کنگره در معرض نمایش شرکت کنندگان قرار می گیرد.

جوانمرد ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مهمترین هدف این کنگره برشمرد و بیان کرد: در این همایش فرصتی به وجود آمده تا اساتید و محققان تحقیقات و پژوهش های علمی خود را با صاحبان صنایع و فعالان در این حوزه ارائه کنند و مدیران صنایع نیز متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های صنعتی و تولیدی خود دانش علمی محققان را به کار گیری کنند و با تلفیق صنعت و دانش محصولات با کیفیت و مرغوب را تولید و عرضه کنند.

وی تاکید کرد: امسال علاوه بر حضور چشمگیر محققان، اندیشمندان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داخلی، بالغ بر ۶۰ نفر از فعالان و صاحب نظران در حوزه صنایع غذایی از کشورهای استرالیا، ایرلند، ترکیه، مصر، عراق، سوریه، روسیه و کشورهای همسایه شرکت کرده‌اند و در حوزه های مختلف از تجربیات یکدیگر بهره برده و تبادل اطلاعات می کنند.

دبیر اجرایی کنگره علوم و صنایع غذایی ایران گفت: این کنگره به همت انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با مشارکت سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و با همکاری تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع غذایی در حوزه های مختلف به مدت دو روز برگزار و علاوه بر ارائه مقالات و سخنرانی صاحب نظران ۳ کارگاه آموزشی و عملی برگزار و در نمایشگاه جانبی هم شرکت های تولیدی و دانش بنیان بخش هایی از محصولات و تولیدات خود را در معرض نمایش قرار داده و به شرکت کنندگان معرفی می کنند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری چهارمین کنگره بین المللی صنایع غذایی تصریح کرد: مقالات رسیده به کنگره در محورهای کاهش و بازیافت پسماند ها و ضایعات صنعت غذا، باقیمانده های سموم در غذا، سلامت و بهداشت و کنترل مواد غذایی، غذاهای فراسودمند و غنی سازی مواد غذایی، کاربرد اسانس ها و عصاره های طبیعی در صنایع غذایی، ترکیبات ضد مغذی در مواد غذایی از سوی کارشناسان داخلی و خارجی تهیه و به دبیرخانه ارسال شده است.

جوانمرد با بیان اینکه در این دوره از کنگره که بعد از سه سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، با استقبال چشمگیر فعالان حوزه صنایع غذایی برگزار شد، خاطرنشان کرد: نانوتکنولوژی و نانوبیوتکنولوژی و میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی، مهندسی مواد و طراحی خطوط تولید، فرمولاسیون مواد غذایی و صنایع بسته بندی و امنیت و ایمنی مواد غذایی و فناوری های نو در فرآوری غذا، کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری انرژی در صنایع غذایی، رباتیک، اتوماسیون و کنترل فرایندهای غذایی و سایر پژوهش های نوین در صنایع گوشت، لبنی، روغن قنادی و نباتی از دیگر محورهای این کنگره می‌توان برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر