کد خبر: 1154573
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
وزارت کشور فرانسه ضمن اشاره به بازداشت ۱۸۰ نفر در جریان تظاهرات روز کارگر در این کشور، گفت که ۱۰۸ پلیس و نیروی امنیتی نیز در درگیری‌ها با معترضان مجروح شدند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تظاهرات میلیونی مردم فرانسه در روز کارگر مصادف با دوشنبه یکم می ۲۰۲۳، با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

وزارت کشور فرانسه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری پلیس و نیروهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در سراسر این کشور، ۱۰۸ پلیس مجروح شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، حال یک نفر از نیروهای امنیتی فرانسوی که بر اثر اصابت کوکتل مولوتف معترضان، دچار سوختگی شدیدی شده، وخیم است.

خبرنگاران می‌گویند بلافاصله پس از شروع راهپیمایی در پاریس، درگیری‌های خشنی بین تندروهای جنبش موسوم به «بلوک سیاه» و نیروهای امنیتی فرانسه آغاز شد و پلیس هم از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش برای مقابله با معترضان استفاده کرد.

طبق گزارش‌ها، معترضان با استفاده از کوکتل مولوتف، گلوله‌های رنگی و بطری به پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه حمله کردند و اقدام به شکستن شیشه‌های بانک‌ها و سایر اماکن عمومی و خصوصی نمودند.

به نوشته اسپوتنیک، کنفدراسیون عمومی اتحادیه کارگری فرانسه اعلام کرد ۲.۳ میلیون نفر در سراسر این کشور در تظاهرات روز کارگر شرکت کردند که از این تعداد ۵۵۰ هزار نفر در پاریس بودند.

این در حالی است که وزارت کشور فرانسه تعداد تظاهرات‌کنندگان در کل کشور را بیش از ۷۰۰ هزار نفر و تعداد معترضان در پاریس را ۱۱۲ هزار نفر اعلام می‌کند.

به گفته مقامات فرانسوی، در جریان این تظاهرات، ۱۸۰ معترض به‌دلیل برهم زدن نظم عمومی و حمله به نیروهای امنیتی بازداشت شدند که ۵۳ نفر از آنها در پاریس بودند.

اتحادیه‌های کارگری پیشرو فرانسه پیش از این از مردم خواسته بودند که روز یکم می را با تظاهرات گسترده خود به روز «اقدام مردمی بی‌سابقه علیه اصلاحات بازنشستگی و عدالت اجتماعی» تبدیل کنند.

پیش از این «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با هشدار درباره امکان مسلط شدن حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی فرانسه» بر دولت، گفته بود که «مارین لوپن» رهبر این حزب می‌تواند مهم‌ترین برنده سیاسی آشوب‌های اخیر در این کشور شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار