کد خبر: 1154400
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مدیرعامل هما با اشاره به برنامه ریزی برای انجام روزانه تا ۲۲ سورتی پرواز حج برای جابه جایی حجاج امسال، گفت: برنامه داریم ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیما‌های ATR و بخشی از ایرباس‌ها را فعال کنیم.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شمس الدین فرزادی پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال فارس درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هما اظهار داشت: ما سهمی از هواپیماهای جدیدی که به تازگی وارد ناوگان شده است نداریم، هما به دنبال تایپ های خاص هواپیما است و دنبال ایجاد تنوع تایپی در هواپیماهای ناوگان نیست.

وی ادامه داد: اصل اول ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق برخط کردن هواپیمای زمین‌گیر است، برنامه داریم ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماهای ATR و بخشی از ایرباس ها را فعال کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره پروازهای حج و آخرین هماهنگی‌ها در این باره اظهار داشت: برای پروازهای حج ناوگان هما که مسئولیت جابه جایی زوار را بر عهده دارد، عملیات بسیار پرحجم و خاصی خواهد داشت. ۹۰ هزار زائر با ۸۰۰ پرواز جابجا می شوند و زوار باید با آرامش جابجا شوند در این باره مشکل خاصی نداریم اما باید یک کار مهم و پرحجم ظرف دو ماه انجام شود.

فرزادی پور گفت: هواپیماهای مورد نیاز برای عملیات رفت پروازهای حج محدود تر و برای پروازهای برگشت بیشتر از ۱۱ فروند هواپیمای فعال می خواهیم؛ برخی روزها ۲۲ سورتی پرواز انجام خواهد شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات سوختگیری در پروازهای حج گفت: برنامه برای سوخت گیری انجام شده است؛ از هواپیماهایی در پروازهای حج استفاده می کنیم که نیاز به سوخت گیری در عربستان نداشته باشد اگر به هر دلیل نیاز به سوخت گیری در عربستان داشته باشیم، سوخت گیری خواهیم کرد و مشکلی در این باره نداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار