کد خبر: 1153374
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
ایتمار بن گویر با یورش و اجرای مراسم تلمودی در مسجد ابراهیمی در الخلیل به حریم این مسجد اهانت کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابع محلی اعلام کردند که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به حریم مسجد ابراهیمی وارد شده و به همراه برخی شهرک‌نشینان به اجرای مراسم تلمودی پرداخته است. این هتک حرمت آشکار به مسجد، در راستای جشن به اصطلاح «استقلال» رژیم صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، شیخ حاتم البکری، وزیر اوقاف دولت خودگردان فلسطین این تجاوز را محکوم کرد و آن را نقض آشکار اماکن مقدس و مذهبی دانست.

البکری هشدار داد که رژیم صهیونیستی از طریق عملیات مستمر یهودی سازی از جمله پخش تصاویر شهرک نشینان در حال انجام مراسم در داخل و خارج مسجد تلاش می‌کند تا شهروندان فلسطینی را از مکان‌هایی که متعلق به آن‌هاست، دور کند. او اقداماتی از این دست را در راستای یک «برنامه سیستماتیک» دانست که توسط کابینه اشغالگر با همراهی شهرک نشینان اجرا می‌شود.

او خاطرنشان کرد که آنچه رژیم اشغالگر انجام می‌دهد نقض آشکار حریم مسجد ابراهیمی و ملک وقفی ویژه مسلمانان است. البکری در انتها خواستار مقابله سفیران، کنسول‌ها و انجمن‌های بشردوستانه فعال در فلسطین با اشغالگری رژیم و تجاوزات آشکار آن شد.

گفتنی است، این اقدام بن گویر در ادامه هتک حرمت‌های متعدد نظامیان صهیونیست در هفته‌های اخیر صورت می‌گیرد. نظامیان رژیم اشغالگر طی یک ماه گذشته چندین مرتبه به مسجدالاقصی حمله کرده و فلسطینیان معتکف را بازداشت کرده‌اند. اقدامی که از سوی بسیاری از نهاد‌های اسلامی در سراسر دنیا محکوم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار