کد خبر: 1153057
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
با حذف النصر از رقابت‌های جام حذفی عربستان، اکنون این تیم شرایط بسیار سختی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  ورزش سه، النصر نتوانست از فرصت میزبانی استفاده کند و این تیم در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان، در عین ناباوری، با یک گل برابر الوحده تن به شکست داد. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که تیم میهمان از دقیقه ۵۳ با یک یار کمتر به بازی ادامه داد و در رده سیزدهم لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد.

نکته عجیب‌تر اینکه النصر هر ۲ بازی رفت و برگشت خود برابر الوحده را در رقابت‌های لیگ امسال با پیروزی پشت سر گذاشته بود و حتی کریستیانو رونالدو توانست در زمین الوحده پوکر کرده و هر ۴ گل تیمش را به ثمر برساند، اما زردپوشان شهر ریاض در نهایت شگفتی، در ورزشگاه خانگی خود، بازی را به این حریف نه چندان قدرتمند واگذار کردند و حالا کار آن‌ها برای حضور در آسیا به، اما و اگر کشیده شده است.

النصر که با جذب کریستیانو رونالدو در پی تحقق رویای کسب قهرمانی آسیا بود تا برای اولین بار این عنوان را به دست بیاورد، حالا وضعیت وخیم و پیچیده‌ای برای حضور در این پیکار‌ها دارد چرا که کسب سهمیه برای این تیم بزرگ و پایتخت نشین به، اما و اگر کشیده شده است.

فوتبال عربستان برای فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ لیگ قهرمانان آسیا، سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم دارد. الهلال که فصل گذشته قهرمان لیگ داخلی شد به همراه الفیحاء که جام حذفی این کشور را بالای سر برد، تیم‌هایی هستند که حضور خود در رقابت‌های آسیایی را تضمین کرده‌اند. حالا النصر و رونالدو برای شرکت در این پیکارها، تنها ۲ راه پیش روی خود دارند:

* راه اول: قهرمانی در لیگ
ساده‌ترین راه ممکن برای النصر، کسب قهرمانی لیگ است، اما این تیم وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی ندارد. الاتحاد با یک بازی کمتر و ۳ امتیاز بیشتر نسبت به یاران رونالدو، در صدر قرار دارد. زردپوشان شهر ریاض دوم هستند و الشباب نیز با یک بازی کمتر، سه امتیاز از النصر عقب است و می‌تواند این فاصله را جبران کند.

تنها ۶ هفته تا پایان لیگ عربستان باقی مانده و النصر برای قهرمانی، نیازمند این است که بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد و الاتحاد حداقل در ۲ دیدار مغلوب شود. در صورتی که النصر به هر دلیلی نتواند عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند، آنگاه آن‌ها باید چشم انتظار قهرمانی الهلال در راه دوم باشند!

* راه دوم: ما دوم شویم، رقیب سنتی قهرمان!
اگر النصر نتواند قهرمان لیگ شود و با توجه به صعود الهلال به دیدار فینال جام حذفی، آنگاه هواداران تیم رونالدو باید برای قهرمانی رقیب سنتی دعا کنند! آبی‌پوشان فصل قبل قهرمان لیگ شده‌اند در نتیجه سهمیه آن‌ها قطعی است. اگر شاگردان رامون دیاز جام حذفی را نیز بالای سر ببرند، آنگاه طبق قوانین فوتبال عربستان، سهمیه چهارم به نائب قهرمان لیگ امسال می‌رسد.

حالا و در این حالت، النصر نیز نیازمند این مسئله است که حتما لیگ را با حضور در رتبه دوم به پایان برساند. در آن صورت الهلال و الفیحاء از فصل قبل و الاتحاد به دلیل قهرمانی در لیگ امسال سهمیه‌های مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کنند و النصر به عنوان سهمیه چهارم، راهی مسابقات پلی آف خواهد شد.

با توجه به بهبود روابط سیاسی میان ایران و عربستان، این احتمال وجود دارد که از فصل بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان سعودی راهی ایران شوند و بحث بازی در زمین بی‌طرف کنار گذاشته شود. در این صورت بسیاری از هواداران فوتبال علاقه دارند تا النصر با یکی از تیم‌های ایرانی هم‌گروه شده و شاهد حضور کریستیانو رونالدو در کشور باشیم.

برای رخ دادن این اتفاق، ابتدا باید النصر بتواند با یکی از دو شرط ذکر شده سهمیه آسیایی خود را قطعی کند و در ادامه نیز AFC دستورالعمل برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث را کنار بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار