کد خبر: 1151750
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس از اتمام بررسی طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد در این کمیسیون خبر داد.

یه گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در تشریح نشست امروز دوشنبه ۲۸ فروردین این کمیسیون، اظهار کرد: در این جلسه بررسی طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد به اتمام رسید و مقرر شد این طرح برای رسیدگی در صحن علنی مجلس در سامانه بارگذاری شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تشریح ابعاد طـرح تأمین مالی و جهـش تولیـد توضیح داد: حوزه تولید با چند مشکل اساسی یا ابرچالش روبه‌رو است؛ نخستین مشکل در این حوزه مربوط صدور مجوز‌ها است که مجلس با قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار درصدد برای رفع این مانع است.

وی اضافه کرد: دومین مشکلی که واحد‌های تولیدی با آن روبه‌رو هستند، تأمین مالی است؛ در کشور ما تأمین مالی منحصر به بانک‌ها شده است که در بانک‌ها نیز با مشکلات متعدد روبه‌رو هستیم که بزرگترین آن موضوع وثایق و اعتبارسنجی است، در طرح تأمین مالی و جهـش تولید برای رفع این مشکل تمهیدات پیش‌بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه وثایق سختگیری‌های بسیاری می‌شود و فقط اموال منقول و غیرمنقول خاص می‌تواند به عنوان وثایق مطرح شود در طرح مذکور پیش‌بینی‌های لازم برای رفع این مشکل در نظر گرفته شد، به این معناکه حوزه وثایق وسیع دیده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار