کد خبر: 1151167
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
خطیب موقت جمعه اردبیل:
امام جمعه موقت اردبیل گفت: تدبیر امام (ره) در سال ۵۸ با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس این مسئله را از دست گروه خاص گرفت و از عربیسم تبدیل به مسئله جهان اسلام کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت الله محمدعلی فروغی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر اردبیل اظهار کرد: روز قدس در تاریخ معاصر پیام نظام اسلامی به عالم است هرچه در مورد فلسطین و بیت‌المقدس مطالعه کنید می ببینید که دشمن طوری حرکت کرده که بیت المقدس را به یک مسئله کوچک سیاسی تبدیل کند اما تدبیر امام (ره) در سال ۵۸ با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس این مسئله را از دست گروه خاص گرفت و از عربیسم تبدیل به مسئله جهان اسلام کرد.

وی گفت: عربیسم ۷۰ سال مذاکره کرد چه به دست آورده است روز قدس روزی است که حرکت ایجاد می‌شود و کل جهان اسلام را به حرکت در می‌آورد این منطق قرآن و وحی است.

امام جمعه موقت اردبیل با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در روز قدس یک مشت محکمی بر دهان استکبار بود، نظام اسلامی زنده است و پیام دارد نظام اسلامی در جهان بشریت برنامه دارد.

فروغی ادامه داد: گرچه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که سرمایه‌های ما را از ما بگیرد و خودمان را نسبت به خودمان بدبین کند اما حقیقت این است که نظام اسلامی یک نظام مقدس در میان بشریت است.

وی در بخش‌های دیگر خطبه‌ها با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: تمام موجودات عالم تحت ربوبیت پروردگار متعال هستند و پروردگار متعال وسایل رشد تمام موجودات عالم را تأمین می‌کند در عالم حکمت مطلق حاکم است و خدا برای انسان ربوبیت ویژه، یک برنامه عمومی و یک برنامه خصوصی دارد.

امام جمعه موقت اردبیل مراتب تقوا را یادآور شد و بیان کرد: وجود انسان دار امن است که اگر با تقوا زندگی کند امنیت دارد و اگر تقوا نداشته باشد امنیت از وجود انسان می‌رود هر کسی یک برنامه خاصی برای رشد دارد در اراده تشریعی، انسان در سرنوشت خود قدم بر می‌دارد و اثر دارد پروردگار متعال با اراده تشریعی می‌خواهد انسان رشد پیدا کند.

فروغی گفت: ماه رمضان ماه تشریف است تکلیف نیست، بار سنگین نیست، شرافت انسان است خداوند تکلیف ننوشته است تشریف برای انسان آمده است تا انسان رشد کند.

وی با هشدار به دولت‌های کشورهای غربی و اروپایی اظهار کرد: شما که اشتباه کردید این فرزند نامشروع را در منطقه تولید کردید و با این کار به دنیای بشریت و به دنیای انسانیت توهین کردید ظلم به بشریت کردید با حمایت شما این رژیم غاصب به وجود آمد با نقشه انگلیس خبیث به وجود آمده است الان که خودتان هم پشیمان هستید و اعتراف می‌کنید که اشتباه کرده اید به شما توصیه می‌کنم این اشتباه را تکرار نکنید.

امام جمعه موقت اردبیل بیان کرد: بهتر است این رژیم غاصب را خودتان از منطقه جمع کرده و ببرید و یک روزی می‌آید که فرزندان اسلام وارد این سرزمین‌ها می‌شوند و یک نفر پیدا نمی‌کنید که از این سرزمین‌ها سالم بروند چون با ظلم این منطقه را غصب کردند توصیه ما به شما این است که این اشتباه را تکرار نکنید خودتان اوضاع را تغییر بدهید تا دنیا عوض شود و منطقه آرامش ببیند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر