کد خبر: 1149877
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
همز‌مان با ماه مبارک رمضان، تعداد زائران عمره مفرده به روزانه بیش از یک میلیون نفر رسیده است. بر همین اساس، سعودی‌ها محدودیت‌هایی برای زائران ساکن این کشور اعمال کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تشرف به عمره رمضانیه ادامه دارد و در روزهای اخیر تعداد زائران عمره مفرده تز کشورهای مختلف افزایش یافته است؛ تا جایی که بر اساس گزارش سعودی‌ها، روزانه بیش از یک میلیون زائر برای زیارت خانه خدا به مسجدالحرام مشرف می‌شوند.

تشرف میلیونی عمره‌گزاران خارجی، سعودی‌ها را مجبور به اعمال محدودیت برای زائران ساکن این کشور کرد 

همین امر موجب شده تا ورودی مسجدالحرام نسبت به ایام کرونا افزایش یافته و طبقه سوم مسجدالحرام نیز بازگشایی شود. علاوه بر این، با توجه به حضور میلیونی زائران خارجی در مکه مکرمه، عربستان برای زائران کشورش محدودیت‌هایی در نظر گرفته است تا زائران خارجی بیشتری امکان زیارت خانه خدا را داشته باشند؛ تا جایی که متولیان مسجدالحرام از شهروندان عربستان خواسته‌اند در ماه رمضان اجازه دهند عمره‌گزاران سایر کشورها به این مکان مقدس مشرف شوند و زیارت خانه خدا را به پس از ماه رمضان موکول کنند.

حضور پرشور زائران در نمازهای جماعت مسجدالحرام

البته در اطلاعیه سعودی‌ها حضور در نمازهای جماعت مورد تأکید قرار داده شده و محدودیتی برای اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام پیش بینی نشده است.

بر همین اساس، مسجدالحرام در ساعات مختلف اقامه ‌نماز جماعت مملو از جمعیت است و صفوف طولانی در جوار کعبه و طبقات مختلف مسجدالحرام و حتی در فضای بیرونی این مکان مقدس تشکیل می‌شود.

در ادامه تصاویری هوایی از روز گذشته مسجدالحرام و حضور میلیونی زائران خانه خدا را مشاهده می‌کنید‌:

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار