کد خبر: 1149396
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش میزان سرعت باد و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد به دنبال افزایش شدید گرادیان فشاری خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه افزایش شدید گرادیان فشاری در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه خبر داد که افزایش میزان سرعت باد در مقیاس شدید و در نواحی مستعد همراه با خیزش گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر را به دنبال دارد.

این سامانه روز پنج‌شنبه استان مرکزی، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان و نیمه جنوبی اردبیل و روز جمعه غرب خراسان جنوبی، سمنان، شمال غرب سیستان و بلوچستان و شرق کرمان را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره این سامانه در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، اجتناب از فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، به ویژه در بعد از ظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار