کد خبر: 1147739
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
۹ ویژه برنامه سحرگاهی و ۱۰ ویژه برنامه افطاری در ماه مبارک رمضان از قاب شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شبکه‌های تلویزیونی هر ساله در مناسبت‌های آئینی ویژه برنامه‌هایی برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرند. در ایام ماه مبارک رمضان، نیز شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی در قالب برنامه‌های سحرگاهی و افطاری برای مخاطبان خود تدارک می‌بینند. برنامه‌هایی که متناسب با حال و هوای لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای پخش در مدت زمان یک ماهه تولید می‌شود و در جدول پخش شبکه‌های سیما قرار می‌گیرد.

امسال و در تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲ شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی برای وقت سحرگاه و افطار مخاطبان رسانه ملی روی آنتن می‌برند. «ماه خدا»، «صبح روز بعد»، «ماه من»، «سحوری»، «قرار بهشت»، «دل آرام»، «وقت سحر»، «سحرونه» و «سر سفره خدا» ۹ ویژه برنامه است که در شبکه‌های سیما برای سحر‌های ماه رمضان تدارک دیده شده است.

همچنین «مردم دوست داشتنی»، «چند روایت معتبر»، «محفل»، «زندگی پس از زندگی»، «تا نیایش»، «دریاب»، «چشمه»، «سفره نور»، «نسل قاسم» و «ماه ماه» نیز ۱۰ ویژه برنامه افطار شبکه‌های سیما است که در لحظات پیش از افطار روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

در ادامه با معرفی ویژه برنامه‌های سحرگاه و افطار شبکه‌های سیما در رمضان ۱۴۴۴ همراه باشید.

سحرگاه شبکه یک با «ماه خدا»

ویژه برنامه سحرگاهی «ماه خدا» مطابق هرسال یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح یعنی ساعت ۳ بامداد تا زمان پخش آخرین اذان شهر‌های کشورمان ایران روی آنتن شبکه یک می‌رود. این برنامه به تهیه کنندگی سیدپوریا ملک آبادی دارای آیتم‌های گوناگونی نظیر سخنرانی، مادران شهدا، خطبه متقین و پویش ختم قرآن کریم خواهد بود. «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی پخش می‌شود.


نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان
«صبح روز بعد» در شبکه دو

ویژه برنامه سحرگاهی «صبح روز بعد» با اجرای فرزاد جمشیدی به صورت زنده هر سحرگاه از ساعت ۳ تا ۵ پخش می‌شود.

«ماه من» در شبکه سه سیما

شبکه سه برنامه «ماه من» را با کارشناسی حجت الاسلام پناهیان، آقامیری و خضری برای روزه داران ماه خدا تدارک دیده است.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«سحوری» در شبکه چهار

«سحوری» از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، با ساختاری متفاوت و زنده هر شب ساعت ۳ بامداد آغاز و تا بعد از اذان صبح پخش آن ادامه می‌یابد. مروری بر نیایش‌های ادبی و معرفتی در نسخ مرجع و در آیینه شعر و ادبیات فارسی ارمغان امسال شبکه چهار سیما برای روزه داران و سحر خیزان است، که با اجرای ساعد باقری تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می‌شود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«قرار بهشت» شبکه پنج در سحر

در سحر‌های ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «قرار بهشت» با اجرای مجید یراق بافان و کارشناسی مهدی امین فروغی از کربلای معلی تقدیم نگاه عاشقان و مهمانان ماه ضیافت الهی می‌شود. این برنامه به همت گروه معارف شبکه پنج سیما هر بامداد ساعت ۲:۳۰ تماشایی می‌شود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«دل آرام» در شبکه قرآن

ویژه برنامه سحرگاه ماه مبارک در این شبکه برنامۀ «دل آرام» است که از حرم رضوی به تهیه کنندگی صفدری است که این برنامه را با بخش‌های ویژه ای، چون دعوت از جامعه قرآنی، مناجات خوانی اقوام شهر‌های ایرانی، دعوت کارشناس (هدایت) و دعای سحر به صورت زنده پخش خواهد کرد.

«وقت سحر» با شبکه افق

ویژه برنامه سحرگاهی شبکه افق هم با نام «وقت سحر» از آنتن این شبکه با اجرای حامد عسکری برای روزه داران پخش می‌شود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«سحرونه» در شبکه امید

برنامه سحرگاهی «سحرونه» با اجرای محمدمیرزا زاده از شبکه امید پخش می‌شود.

برنامه سحرگاه «سر سفره خدا» در شبکه کودک

«سر سفره خدا» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد مدرس، امیر سهیلی، احسان مهدی در خانه‌ای مجاور یک مسجد هر سحر نمایش طنز اجرا می‌کنند و میزبان مهمانانی ویژه می‌شود.

«مردم دوست داشتنی» در افطار شبکه یک

«مردم دوست داشتنی» ویژه برنامه افطار شبکه یک است که هر غروب حدود ساعت ۱۷:۴۵ تا بعد از اذان مغرب مهمان نگاه مخاطبان می‌شود. محوریت این برنامه پیشرفت و هویت ایرانی اسلامی است که با دعوت از مهمانان مختلف روی آنتن شبکه یک می‌رود. «مردم دوست داشتنی» با اجرای محمد جعفر خسروی به تهیه کنندگی امیربشیری محصول گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که به صورت زنده پخش می‌شود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«چند روایت معتبر» در شبکه دو سیما

«چند روایت معتبر» افطار‌های ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. این برنامه که در ایام ماه مبارک رمضان پیش از افطار روانه آنتن می‌شود در هر قسمت میزبان مهمانان مختلفی است که در یک موضوع اشتراک دارند. روایت‌هایی شنیدنی ماحصل گفت‌وگویی است که در چند بخش طراحی شده و بازخوانی قصه افراد و بازگویی خاطرات تلخ و شیرین آن‌ها بخش دیگر «چند روایت معتبر» است.

گفتگو کننده در «چند روایت معتبر» پشت دوربین قرار دارد و بیننده چهره او را نمی‌بیند با این هدف که دیده شدن مهمانان در اولویت قرار داشته باشد.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

«چند روایت معتبر» کاریست از گروه اجتماعی به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و سردبیری محمدهادی خفاجی که به مدت ۹۰ دقیقه پیش از لحظات افطار در مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود.

«محفل»؛ ویژه برنامه شبکه سه در ماه رمضان

برنامه «محفل» شبکه سه با اجرای رسالت بوذری و با کارشناسی حامد شاکر نژاد، احمدابوالقاسمی، حجت الاسلام قاسمیان، حسنین حلو از عراق و رضوان درویش از سوریه در هنگام اذان مغرب به روی آنتن می‌رود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

فصل چهارم «زندگی پس از زندگی» در قاب شبکه چهار

برنامه پرمخاطب و پرطرفدار «زندگی پس از زندگی» همچون سال‌های گذشته با روایتی از تجربیات افرادی که گوشه‌ای از عالم غیب را تجربه کردند از شبکه چهار پخش می‌شود. این برنامه با اجرای عباس موزون روی آنتن می‌رود.

نگاهی به برنامه‌های سحرگاه و افطار تلویزیون در ماه رمضان

ویژه برنامه افطار «تانیایش» از حرم امام رضا (ع)

گروه معارف شبکه پنج سیما در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه افطار را با عنوان «تانیایش» از مشهد مقدس تقدیم نگاه مخاطبان می‌کند. این برنامه هر شب ساعت ۱۸ با اجرا و کارشناسی حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد تماشایی می‌شود.

این برنامه با به تصاویر کشیدن صحن و سرای حرم امن رضوی، سفره‌های احسان افطار، حضور مردم و ... تماشایی می‌شود.

مسابقه استعدادیابی شبکه امید برای روزه اولی‌ها

شبکه امید مسابقه استعدادیابی گروه‌های جهادی «نسل قاسم» را با اجرای رامتین چیت سازان و محمدصادق تربتیان برای مخاطبان خود و روزه اولی‌ها پخش می‌کند.

«دریاب» روی آنتن شبکه قرآن

«دریاب» ویژه برنامه لحظه افطار شبکه قرآن و معارف سیما است که به موضوع بررسی سیره علما و سلوک رفتاری خانواده علمای شهیر ایران با حضور کارشناسان، فرزندان، شاگردان و منسوبین علما پرداخته است. همچنین شعرخوانی شعرا با بخش‌های زیبا و جذاب نمایشی و اماکن دیدنی از شهر مقدس قم، در وقت افطار تدارک دیده شده است.

این برنامه هر روز به مدت ۷۵ دقیقه به صورت زنده، قبل از افطار مهمان خانه‌های روزه داران خواهد بود. تهیه کنندگی این برنامه بر عهده حمیدرضا امینیان است و اجرای آن را سیدکاظم احمد زاده برعهده دارد.

«چشمه» در قاب شبکه افق

برنامه «چشمه» با محوریت معرفی مساجد نمونه و تراز هنگام افطار با اجرای مصطفی فارویی از شبکه افق پخش می‌شود.

شبکه آموزش هم ویژه برنامه افطاری خود را برای مخاطبان خود به روی آنتن می‌فرستد که رویکرد آن گفتگو با چهره‌های علمی کشور درباره سبک زندگی اسلامی - ایرانی است.

شبکه جهانی جام جم هم با «سفره نور» با اجرای علیرضا مرتضوی مهمان روزه داران در زمان افطار است.

«ماه ماه» در شبکه سلامت

ویژه برنامه افطاری شبکه سلامت با نام «ماه ماه» به صورت زنده با اجرای اسماعیل باستانی به مدت ۵۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به روی آنتن شبکه سلامت سیما می‌رود. در این برنامه بخش‌های متنوع و جذابی برای بینندگان تهیه شده و میهمانانی از حوزه سلامت به این برنامه دعوت شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار