کد خبر: 1147418
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
مراسم سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب اسلامی در حالی عصر امروز با حضور جمعی از زائران و مشتاقان برگزار شد که زن و مرد، پیر و جوان و رنگین‌پوست و سفیدپوست آمده بودند تا انتظار سه ساله برای دیدار یار به سر برسد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کُرد، لُر، ترک، بلوچ، فارس و... از همه جای کشور آمده بودند؛ با لباس‌های نو و خوش رنگ، زیر آفتاب گرمابخش و گاه، سایه ابر‌های بهاری که نوید رسیدن قطرات بلورین باران را می‌داد. پیاده و سواره، یکی‌یکی سر رسیدند به شوق دیدار مقتدای‌شان.

خیلی‌های‌شان از مدت‌زمان باقی‌مانده تا شروع دیدار، استفاده می‌کردند برای گپ‌زدن با یکدیگر و دید و بازدید‌های نوروزی. انگار این جا همه آشنا هستند. برادران و خواهران در صف‌های به هم فشرده از شهر‌هایی می‌پرسیدند که آمده اند، از مسیر طولانی تعریف می‌کردند تا به دیدار یار برسند، یکی با گویش محلی از رسوم و سنت‌های نوروزی شهرش می‌گفت و یکی از انتظاری که دیگر به سر آمده.

همه مشغول صحبت بودند و اجتماع همه اقوام و همدلی و رد و بدل شدن حرف‌های بین شان واقعا تماشایی بود.

تنوعی که در ویژگی‌های ظاهری و گفتگو‌های مهمانان دیده می‌شد بیش از همه برای عکاسان، جذاب و چشمگیر بود و صدای شاتر دوربین‌های‌شان یک لحظه هم قطع نمی‌شد.

این تنوع مرا یاد تنوع نژاد‌ها و گویش‌های زائران در سفر اربعین انداخت و گویی ویژگی مشترک این جمع با آن زوار، همین است؛ عشق به آل‌الله (ع) و امام حاضرشان.

صف‌های طولانی به شوق دیدار یار

جمعیتی که آمده، قابل توجه است. عده‌ای از ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم به حرم مطهر آمده اند، نماز را در صحن‌های گرم و خوش عطر خوانده اند. آن‌ها زمان زیادی را در صف تحویل امانات ایستاده اند و به شوق دیدار آقا وارد ازدحام جمعیت رواق شده اند.

در اولین ساعت‌های حضور زائران، هوا آفتابی و گرم است. اما نسیم بهاری و شور و شعف آن‌ها جلوی اذیت شدن شان را می‌گیرد. کمی بعد هم ابر‌های بهاری می‌رسند و هوا را دلچسب‌تر می‌کنند.‌ای پسر فاطمه، منتظر شماییم

داخل رواق هم جمعیت انبوه زائران و مجاوران در صف‌های فشرده نشسته اند. عده‌ای پلاکارد‌ها و تصاویر یار را در دست گرفته اند و و کودکان روی دست‌های کوچک شان جملاتی برای اظهار ارادت نوشته اند. دیدار‌های دونفره و چندنفره همچنان ادامه دارد، اما با گذشت زمان، همه آرام آرام سر جای خود می‌نشینند تا از برنامه سرود، شعرخوانی صابر خراسانی و... لذت ببرند.

ساعت نزدیک به ۱۶ است و حاضران در رواق برای حضور آقا لحظه شماری می‌کنند. مجری مراسم به انتظار جمعی مردم اشاره می‌کند و در جمله‌ای پرمفهوم می‌خواند: «ای پسر فاطمه، منتظر شماییم...» جمله‌ای که بر دل‌ها می‌نشیند و اشک عده‌ای را جاری می‌کند.

آقا آمد...

حضور تولیت آستان قدس رضوی پشت تریبون سخنرانی نوید آمدن یار را می‌دهد. حجت الاسلام والمسلمین مروی از اقدامات انجام شده توسط این آستان مقدس برای کمک به اقشار آسیب پذیر و... می‌گوید و پس از دقایقی به اشتیاق حا ضران اشاره و سخنانش را تمام می‌کند. دریای بی کران جمعیت شروع به موج زدن می‌کند.

مجری مراسم با اشعاری به استقبال حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌رود. خورشید رخ می‌نماید و انتظار چندساله برای دیدار به پایان می‌رسد. آقا در لحظات اول ماسک را بر می‌دارند و از مشتاقان تشکر می‌کنند. ایشان چندین بار دعوت به نشستن می‌کنند، اما شور و شوق سه ساله برای دیدار یار، مانع آرامش این موج در محضر خورشید می‌شود.

آقا در جایگاه می‌نشینند و پس از تبریک عید، شکرگزاری برای کنترل کرونا و حضور در خطه خورشید از سیل جمعیت می‌خواهند برای آرامش و برقراری سکوت، صلواتی قرائت کنند. جمع مشتاقان هم خواسته امامشان را اجابت می‌کنند و سخنرانی جدی‌تر می‌شود.

آقا از اهمیت افکار عمومی می‌گویند و به طراحی دشمن برای تغییر هویت جمهوری اسلامی می‌پردازند، هشدار می‌دهند که هدف دشمن مان تبدیل مردم سالاری اسلامی به حکومت باب میل استکبار است و از بنیه قوی و نقاط قوت جامعه اسلامی ایران عزیزمان سخن می‌گویند. سخنانی گهربار که در خبر‌های منتشرشده در جوان آنلاین می‌توانید آن را مطالعه نمایید. (اینجا)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار