کد خبر: 1143917
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ از وقوع حریق گسترده در ادروگاه پناهجویان «روهینگیا» خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ (IFRC) امروز یکشنبه با انتشار پیامی اعلام کرد که آتش سوزی مهیبی در کمپ آوارگان پناهندگان روهینگیا در «کاکس بازار» واقع در بنگلادش رخ داده است.

دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در این خصوص خبر داد که داوطلبان در حال ارائه خدمات اطفای حریق، امداد و نجات و کمک‌های پزشکی به آسیب دیدگان هستند.

در پیام توییتری این دفتر در این ارتباط آمده است: امروز آتش سوزی بزرگی در کمپ کاکس بازار در بنگلادش رخ داده است. داوطلبان هلال احمر بنگلادش فوراً در منطقه مورد نظر حضور یافته و به تامین آب برای خاموش کردن آتش، امداد رسانی و کمک‌های پزشکی به آسیب دیدگان کمک می‌کنند.

بر اساس اعلام رسانه ها، آتشی که عصر امروز یکشنبه در این اردوگاه در بنگلادش- بزرگ‌ترین اردوگاه پناهندگان مظلوم روهینگیا در جهان- اتفاق افتاد، بیش از ۲ هزار سرپناه را که سوازند و حدود ۱۲ هزار پناهجو را بی سرپناه کرد.

در این آتش سوزی تا کنون ۲۱ مرکز آموزشی ویژه پناهندگان نیز از بین رفت.

مسئولان اردوگاه توانستند این آتش عظیم را در کمتر از ۳ ساعت تا اندازه‌ای مهار کنن؛ اما هنوز مشخص نیست که علت شروع آن چه بوده است.

ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه راخین واقع در شمال غربی میانمار را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی راخینی جان باخته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شد.

نحوه برخورد دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا که اغلب مورد شکنجه، قتل و آزار جنسی قرار گرفتند به بزرگترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور تبدیل شد که از قرار برنده جایزه صلح نوبل نیز بوده است!

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی فرار کرده و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه «کاکس بازار» واقع در بنگلادش پناه برده‌اند، به ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان راخین در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی به کشور‌های همسایه گریخته‌اند.

سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خشونت علیه مسلمانان راخین در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف کرده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار